پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی از تعطیلات زیاد حوزه و کشور و همچنین تبعیت حوزه از سایر مراکز انتقاد کردند و اظهار داشتند: این تعطیلات نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه برای کشور و حوزه یک خسران می باشد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در یازدهمین روز از سال جدید در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم درجوارحرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد ازتعطیلات زیاد حوزه و همچنین تبعیت حوزه‌های علمیه از سایر مراکز انتقاد کردند.

حضرت­آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: حوزه باید در موضوع تعطیلات مستقل عمل کند، ولی متأسفانه استقلال خود را در این زمینه از دست داده و این برای حوزه یک خسارت به شمار می رود.

معظم له افزودند: حوزه باید برای پرورش طلاب و نخبگان و پاسخ گویی به شبهات تلاش کند و به همین منظور  باید کرسی‌های درس خارج و غیره فعال باشد، اما با این گونه تعطیلات نمی توان پاسخ گوی نیازها بود.  

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه به  تعطیلات کشور و تبلیغات رسانه‌ها برای جذب گردشگر داخلی در جذاب نشان دادن مراکز تفریحی مناطق مختلف اشاره کرده و گفتند: معنا ندارد، کشوری برای مدتی در تعطیلی باشد و رسانه ها نیز یک ماه قبل از عید، برای جذب گردشگر داخلی مردم را تشویق کنند تا کارهای خود را تعطیل نموده و به مراکز تفریحی بروند.

انتهای پیام:40/313   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha