پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ پيوند دو ملت ايران و عراق در همه حوزه‌هاي علمیه بايد افزايش يابد حتي حوزه‌هاي علميه و مدارس مشتركي ميان اين دو كشور شكل بگيرد و هر روز شاهد ارتباط تنگاتنگ باشيم و نگذاريم دشمنان به اختلاف افكني بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه به نقل از پایگاه حج، حضرت آيت‌الله سيدمحمدتقي مدرسي، از علماي حوزه علميه كربلا، در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، اظهار داشت: فعاليت‌ها و برنامه‌هاي كه براي زائران ايراني از سوي بعثه مقام معظم رهبري صورت مي‌گيرد، كار ارزشمند و موثري است.

وي خدمت‌گزاري به زائران را فداكاري و ايثار دانست و افزود: هر چه بتوانيد براي زائران اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) خدمت كنيد، ثواب و اجر فراوان به همراه خواهد داشت و ماندگاري آن دراز مدت خواهد بود.

آيت‌الله مدرسي، از سازمان حج وزيارت ايران خواست مقدمات بيشتر حضور زائران ايراني را در عتبات فراهم كند و تصريح كرد: بايد زيرساخت‌هاي بيشتري را براي زايران ايراني ايجاد كرد و كاري كرد كه زايران بتوانند از هر شهر و منطقه‌اي بتوانند به راحتي به اين سرزمين بيايند.

اين مرجع تقليد تاكيد كرد: امروز دشمنان اسلام به ويژه كشورهاي غربي براي اختلاف افكني ميان ملت ايران و عراق تلاش‌هاي زيادي انجام مي‌دهند و از ارتباط دو سويه ميان مسلمانان و شيعيان جهان در هراس هستند. ما بايد با اين اختلاف افكني‌ها به صورت جدي و عملي مبارزه كنيم.

* غربی ها به دنبال دعوای عرب و عجم هستند

آيت‌الله مدرسي، تصريح كرد: يكي از دعواهايی كه غربي‌ها به دنبال آن هستند، اختلاف افكني با عبارتي همچون عرب و عجم است و گاهي ديده مي‌شود كه اين گونه برخوردها در ميان زائران بوجود مي‌آيد در حالي كه قرآن با اين گونه گفتارها شديدا مخالف است و هرگز بيان چنين عبارتي را نمي‌پسندد و دشمنان مي‌خواهند از اين طريق امنيت دو كشور را مخدوش جلوه دهند.

ایشان ادامه داد: پيوند دو ملت ايران و عراق در همه حوزه‌هاي بايد افزايش يابد حتي حوزه‌هاي علميه و مدارس مشتركي ميان اين دو كشور شكل بگيرد و هر روز شاهد ارتباط تنگاتنگ باشيم و نگذاريم دشمنان به اختلاف افكني بپردازند.

ایشان گفت: امروز عتبات مركز ثقل تمامي مسلمانان و شيعيان جهان شده است و بايد جهت حضور زائران در كربلا و نجف اشرف بيشتر تلاش كرد، ايران اسلامي نيز زمينه حضور زائران را در مشهدالرضا بيشتر فراهم كند تا شهرهاي زيارتي مركزارتباطات جهان اسلام شناخته شوند.

آیت الله مدرسی همچنين در بخش ديگري از سخنان خود حمله به يمن را محكوم به شكست دانست و اعلام كرد: گرچه دشمنان تلاش دارند در اين كشور، مسلمانان و شيعيان را به خاك و خون بكشند، اما بدانند ظلم آن‌ها پايدار نمي‌ماند و به زودي پيروزي مسلمانان يمن رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha