جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله آل هاشم

حوزه/ همدلی و هم زبانی ملت و دولت رمز پیروزی در جنگ اقتصادی و فرهنگی و تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه برون رفت کشور از مشکلات، است.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به نامگذاری امسال به نام "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی"، اظهار داشت: ایجاد همدلی و هم زبانی بین ملت و دولت رمز توسعه و پیشرفت کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است، چرا که دشمن وارد فاز جدید جنگ اقتصادی و فرهنگی شده و برای مقابله با دسیسه های دشمنان نیازمند یک وفاق و عزم ملی هستیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت است و باید به فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: بهترین الگو برای ایجاد رابطه بین فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، الگوبرداری از فرهنگ بسیج و دفاع هشت ساله ما در برابر همه دنیا است.

*اقتصاد مقاومتی؛ تنها راه نجات از مشکلات

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات است، چرا که نمی توان تا ابد به بیگانگان امید بست تا تحریم ها را لغو کنند، بلکه باید نگاهمان به ظرفیت های درونی باشد و پیشرفت هم دقیقا در همین است.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: اگر نگاه ما به ظرفیت ها و توانایی های داخلی باشد از استعداد های درخشان موجود در کشور استفاده خواهیم کرد و این مهم موجب رشد روزافزون استعداد های جدید خواهد شد.

*ضرورت جلوگیری از واردات بی رویه

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی کم کردن هزینه ها و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری، دولت باید در این زمینه طراحی ها و برنامه های مناسبی ارائه کند البته باید توجه داشت که علاوه بر ارائه یک برنامه جامع و کاربردی باید به مرحله اجرا رسیده و شاهد نتایج آن باشیم.

*تاکید بر کاهش وابستگی به نفت

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: کاهش وابستگی به نفت یکی دیگر از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است. این وابستگی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب "میراث شوم صد ساله ماست" باید از بین برود.

آیت الله آل هاشم در پایان بیان کرد: به لطف الهی پیروزی نهایی از آن ملت مسلمان و قهرمان ایران است، اما این مهم نیازمند مقاومت جدی و همدلی مسئولین و ملت است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha