شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به حادثه فرودگاه جده خطاب به مسئولان گفتند: نباید از این مسئله به سادگی عبور کنید، اگر در فرودگاه‌های سعودی امنیت نباشد آیا در مدینه خواهد بود؟ چه زمانی باید به عمره مستحبی برویم؟.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم در واکنش به حادثه فرودگاه جده اظهار داشتند: بنده توصیه کردم این حادثه ناگوار رسانه ای نشود؛ اما متاسفانه رسانه ای شد و ناچارم چند جمله در باره آن صحبت کنم.

ایشان با اشاره به این که من نمی خواهم مسئله تحریم عمره را پیش بکشم خطاب به مسئولین عربستان سعودی ابراز داشتند؛ شما ساخت و ساز های عظیمی را در مکه و مدینه انجام داده اید که خوب است؛ اما مهمتر از تمام این مسائل امنیت است؛ آن هم امنیت ناموسی.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان ساختند: اگر امنیت در فرودگاه جده نباشد، در کوچه های مدینه خواهد بود؟

معظم له خطاب به مسئولان ایرانی حج و زیارت تصریح کردند: شما نباید از این مسئله به سادگی عبور کنید و درباره آن فکر کنید که تا چه زمانی باید به عمره مستحبی برویم؟.

معظم له با اشاره به اینکه عزت ایران در سایه انقلاب و جمهوری اسلامی به دست آمده است بیان داشتند: امروز در مذاکرات شش وزیر خارجه دنیا در یک طرف و یک وزیر ایرانی در طرف مقابل آنان می نشیند که جدای از نتیجه این جلسات عزت ایران به شمار می رود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه روزه از رسانه های دنیا خبری از ایران روی آنتن می رود اظهار داشتند: این نشان دهنده عزت اسلامی ایران است که به راحتی نباید آن را از دست داد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به مقام حضرت زهرا(س)  اشاره کردند و ابراز داشتند: اسراری در وجود این بزرگوار وجود دارد که خلقت ایشان را ممتاز و شخصیت او را با ارزش کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کردند: ما باید قدم جای قدم ایشان گذاشته و برای آن حضرت فعالیت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به حدیثی اخلاقی از امام حسن عسکری (ع) خاطر نشان ساختند: این امام همام فرموده اند؛ هیچ عزیز با شخصیتی حق را ترک نمی کند؛ مگر اینکه ذلیل شود و هیچ انسان ذلیلی به حق نمی چسبد؛ مگر اینکه عزیز شود.

ایشان در پایان با بیان این مطلب که باطل در مقابل حق دوامی ندارد تصریح کردند: عدالت، تقوا، امانت، صداقت، و ... حق است و به وسیله آنها ملت و انسان عزیز می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha