جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 347715
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
مجتبی امیریان

مسئول امور کتابخانه ای حوزه علمیه اصفهان از برگزاري دوره كوتاه مدت آموزش کتابداری ويژه طلاب کتابدار مدارس علمیه استان اصفهان خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، در تشريح و توضيح دوره كوتاه مدت آموزشي كتابداري ويژه طلاب كه به همت واحد فرهنگي  معاونت تهذيب و تبليغ حوزه علميه اصفهان برگزار شد، اظهار كرد: از اواسط سال 93 با همکاری مسئولین فرهنگی در مدارس علميه استان اصفهان، اقدام به شناسایی طلاب علاقمند به امر کتاب و کتابداری نموده و پس از اخذ آمار از همه مدارس استان ، لیستی از مشخصات این افراد بدست آوردیم.

وی در مورد اهداف برگزاری این دوره ، بیان داشت: با توجه به اینکه غالب کتابداران مدارس بصورت تجربی و سنتی به امر کتابداری در مدارس مشغول بودند و از طرفی نياز مبرم به استفاده از ابزار روز در عرصه كتابداري، دوره اي كوتاه مدت و فشرده برای آشنایی مقدماتی طلاب کتابدار با مسئولیت های سازمانی خود در کتابخانه ها و ارتقاء دانش کتابداری برگزار شد.

این فعال حوزوی کتابداری، در مورد سطح کمی این دوره افزود: این دوره با حضور41نفر از کتابداران مدارس علمیه استان در سالن کنفرانس مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، که البته سطح طلاب در اين عرصه با توجه به تفاوت در سبقه فعاليتي آنان  اختلاف داشت.

وی در مورد استاد این دوره تصریح کرد: این دوره با حضوردکتر شمس، رئیس اداره برنامه ریزی ، انجمن ها و مشارکت های نهاد کتابخانه ای استان اصفهان برگزار گردید .

حجت الاسلام مجتبی امیریان، در مورد سطح کیفی این دوره گفت: به نظر می رسد کتابخانه های مدارس می بایست از شکل سنتی خارج شود و نخستين گام براي تحقق اين مهم، به روز شدن  کتابداران مدارس علميه حوزه اصفهان  است كه  در این دوره سعی شد اصطلاحات متداول کتابداری به کتابداران آموزش داده شود و در  ادامه  در دوره های آتي بصورت تخصصی به این امر پرداخته می شود.

وی در مورد پشتوانه سازی کتابداران مدارس گفت: تلاش براین است كه  افرادی در مدارس بعنوان کتابدار معرفی شوند که در این دوره ها شركت كرده  باشند ، البته دراين دوره از طلاب داوطلب دیگری هم برای گذراندن این دوره آموزشی دعوت شود تا مدارس دارای پشتوانه کتابدار باشد.

مسئول امور کتابخانه ای حوزه علمیه اصفهان در پایان در تشریح برنامه های آینده این اذعان داشت:در نظر داریم در اولین فرصت با فراخوان از طلاب مستعد و علاقمند در این حوزه ، دوره تخصصی کتابداری را برگزار نماییم تا کتب مدارس توسط این عزیزان در مدارس و در سامانه بساتین حوزه ثبت شود که البته برنامه های آتی به زودی تشریح خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha