چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جواد اسماعیل نیا علامه حلی

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی از رشد چشمگیر آمار مقالات پژوهشی بانوان طلبه در جشنواره‌های علامه حلی اصفهان و همدان خبر داد و گفت: خواهران طلبه 75 درصد جوایز جشنواره علامه حلی استان اصفهان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه‌ خواهران، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا اظهارداشت: آمار آثار ارائه شده بانوان طلبه به جشنواره‌های استانی علامه حلی اصفهان و همدان حاکی از رشد چشمگیر مقالات بانوان طلبه است.

وی افزود: در جشنواره علامه حلی استان اصفهان که 20 فروردین‌ماه برگزار شد، از 802 اثر بانوان، 498 اثر در قالب مقاله، شش اثر در قالب پایان‌نامه مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد)، 287 اثر در قالب تحقیق پایانی مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) و 11 اثر در قالب کتاب بوده است.

دبیر جشنواره علامه حلی اضافه کرد: در این جشنواره مجموع آثار رسیده هزار و 437 اثر بود که از میان آنها 802 اثر به بانوان و 635 اثر به آقایان طلبه اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه خواهران طلبه 75 درصد جوایز جشنواره علامه حلی استان اصفهان را به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره 9 نفر از خواهران و 6 نفر از برادران عناوین برگزیده و 24 نفر از خواهران و 6 نفر از برادران عنوان شایسته تقدیر را دریافت کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی استان همدان نیز 24 فروردین با سخنرانی حجت‌الاسلام حصاری معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد، ادامه داد: در این جشنواره نیز شاهد رشد مقالات پژوهشی بانوان طلبه هستیم به گونه‌ای که از 150 اثر رسیده به دبیرخانه، 67 اثر در قالب مقاله، 79 اثر در قالب تحقیق پایانی و چهار اثر در قالب کتاب بوده است.

وی تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان همدان را 399 اثر ذکر کرد و یادآور شد: از میان این آثار 150 اثر مربوط به خواهران و 249 اثر مربوط به برادران طلبه بوده است.

دبیر جشنواره علامه حلی تعداد برگزیدگان این جشنواره را 12 نفر دانست و افزود: از این تعداد 9 نفر بانوی طلبه و سه نفر برادر بوده‌اند.

وی تعداد شایستگان تقدیر این جشنواره را نیز 12 نفر ذکر کرد و ادامه داد: از میان این افراد، سه نفر خواهر و 9 نفر برادر طلبه بوده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا زمان برگزاری جشنواره علامه حلی استان قم را سوم اردیبهشت اعلام کرد و یادآور شد: مرحله کشوری جشنواره علامه حلی پس از جشنواره استان قم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره علامه حلی به تجلیل از آثار پژوهشی طلاب جوان اختصاص دارد و آثار طلاب در قالب‌های کتاب، پایان‌نامه سطح سه، تحقیق پایانی سطح دو و مقاله در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha