جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به سخنان سخیف امام جماعت مسجد الحرام گفتند: پس از ظهور داعش، القاعده، النصره و ... معلوم شد که مکتب شما بر خلاف عقل، نص و قرآن بوده و میوه این درخت، همین گروه های تروریستی هستند؛ پس آبرومندانه این است که از مکتب وهابیت فاصله گرفته و به مسلمانان بپیوندید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید  صبح امروز در درس خارج فقه خود  در مسجد اعظم در واکنش به سخنان امام مسجدالحرام، اظهار داشتند: آنها در این مسجد مقدس شروع به بد و بیراه و تکفیر شیعیان و ایرانیان کرده اند؛ در حالی که سه هفته گذشته کنگره ای را بر ضد تکفیری ها برگزار کرده بودند.

ایشان ادامه دادند: امام مسجدالحرام در سخنان خود گفته است که نباید به جنگ اسرائیل برویم؛ بلکه باید با شیعیان بجنگیم.

این مرجع تقلید خطاب به امام مسجدالحرام ابراز داشتند: شما دیروز می گفتید که تکفیری ها از ما نیستند؛ اما امروز در مقدس ترین مکان شروع به تکفیر شیعیان کرده اید؛ آن هم بعد از آنکه فساد مکتب شما بر همگان ظاهر شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: پس از ظهور داعش، القاعده، النصره و ... معلوم شد که مکتب شما بر خلاف عقل، نص و قرآن بوده و میوه این درخت، همین گروه های تروریستی هستند؛ پس آبرومندانه این است که از مکتب وهابیت فاصله گرفته و به مسلمانان بپیوندید.

*شما عراق و یمن را ویران کردید؛ حالا طلبکار شدید؟

معظم له تصریح کردند: شما خود را از دیگران جدا کرده و شیعه و سنی را تکفیر می کنید. شما عراق و یمن را خراب و ویران کردید؛ حالا طلبکار شدید؟

ایشان خطاب به آل سعود که شما در یمن چه کاری می خواهید انجام دهید؟ اظهار داشتند: شما باید ببینید خواست مردم این کشور چیست. آیا عراقی ها و یمنی ها حق ندارند از کشور خود دفاع کنند؟ جالب اینجاست که مفتی اعظم این کشور اعلام کرده که حمله به یمن و بمباران آن، بسیار حکیمانه بوده است.

*وهابیت در خیال واهی زندگی می کند

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که وهابیت در خیال واهی زندگی می کنند، ابراز داشتند: آنها در سخنان خود اعلام کرده اند که شیعیان قصد تصرف مکه و مدینه را دارند؛ در حالی که اصلا واقعیت نداشته و در خیال واهی به سر می برند.

*رسوایی بی سابقه شما در جده برای همگان کافی است

حضرت آیت الله مکارم در پایان با بیان این مطلب که رسوایی بی سابقه شما در جده، برای همگان کافی است و در تاریخ سابقه ندارد، خاطرنشان ساختند: امیدوارم تذکرات ما را دوستانه دانسته و مطابق آن عمل کرده و مسلمین را از این بلای عظیم نجات دهند.

معظم له در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کردند و گفتند: این امام همام فرمودند: «صَديقُ الْجاهِلِ تَعَبٌ/ دوست نادان، مايه رنج است».

ایشان تصریح کردند: از آغاز خلقت بشر، عظمت انسان در علم و دانش بوده است؛ به همین دلیل بوده که حضرت آدم مسجود فرشتگان واقع شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جهاد علم از مهمترین جهادها در اسلام است، اظهار داشتند: حوزه های علمیه مراکز بسیار مقدسی هستند؛ چراکه در آن علم وجود دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به طلاب ابراز داشتند: شما باید در فراگیری علم جدی بوده و حوزه باید روز به روز بالنده تر باشد.

معظم له افزودند: باید علوم خود را به دیگران انتقال داده و به تبلیغ بپردازید؛ چراکه شاید این واجب کفایی در عصر ما به واجب عینی تبدیل شده باشد.

313/35

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha