پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ رایزن و معاون سفیر سوئد در کشورمان با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار خانم اوا نیلسون ضمن معرفی حوزه های علمیه خواهران اظهارداشت: بانوان در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها تعداد دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است، اضافه کرد: در حوزه‌های علمیه نیز تعداد طلاب خواهر نزدیک به تعداد طلاب برادر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رشته‌های تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 450 واحد حوزوی خواهران در سراسر کشور دایر هستند و خواهران طلبه پس از فارغ‌التحصیلی با اتکا به تحصیل خود توانایی تبلیغ در مسائل مختلف را خواهند داشت.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های علمی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد شکوفایی استعدادهای بانوان در عرصه تبلیغ و تدوین کتب، پایان‌نامه‌ها و مقاله‌های علمی طلاب بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را به عنوان مجموعه‌ای معرفی کرد که ضمن مطالعه مسائل روز نسبت به زنان، دیدگاه‌های اسلام در این زمینه را مطرح می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد این گونه دیدارها به معرفی اسلام واقعی در مقابل معرفی چهره‌ای خشن و افراطی از اسلام کمک کند.

در این دیدار همچنین اوا نیلسون معاون سفیر سوئد در تهران آمار ارائه شده از وضعیت تحصیل دینی بانوان در ایران را بسیار جالب توجه خواند و توضیحاتی در مورد وضعیت زنان در کشور سوئد ارائه کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha