جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347895
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
12

حوزه/ شانزدهمین شماره از نشریه «حلقه وصل» از سوی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این شماره مطالبی متنوع از همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، عملکردها، مقالات و گزارشی از همایش ها ارائه گردیده است.

برخی از عناوین نشریه شامل: «گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان»، «عینی سازی مجاز، مجازی سازی عین، تحلیلی معرفت شناختی»، «همکاری چرا و چگونه در مصاحبه با حجت الاسلام ملکی»حکایت ها و روایت های تربیتی» و «معرفی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش» می باشد.

در قسمتی از نوشتار مسلم محمدی که با عنوان «اخلاق آموزش در گفتمان دینی با رویکرد طراحی منشور اخلاق معلمی» می خوانیم: آموزش به عنوان اولین مرحلۀ ورود به دنیای رشد و بالندگی و ایجاد شخصیت و هویت علمی به انسان، مسأله ای مهم و سرنوشت ساز است که توأم شدن آن با اخلاق الهی و دینی در کنار کاستن از آسیب ها می تواند به کمال انسانی بیانجامد.

در گفتمان دینی فراگیری و علم آموزی محدود نبوده بلکه در موارد ذیل ضرورتی مطلق دارد:

اطلاق جنسی یعنی علم بر هر مرد و زنی از هر طبقه و صنفی لازم است؛ اطلاق زمانی که از گهواره تا گور باید در پیِ دانش اندوزی بود؛ اطلاق مکانی که در هر نقطۀ دوری از دنیا اگر علمِ نافعی باشد به سمت آن رفتن مورد تأکید است. محدودیت از حیث معلّم نیز از نگاه اسلام منتفی است؛ از آن رو که باید علم را آموخت حتی اگر شخص آموزنده، منافق و یا بی دین باشد.

«انجمن های علمی حوزه»، «گزارش آمار عملکردی انجمن های علمی حوزه»، «علم و دین»، «حلقه وصل»، «هشتمین همایش سالانه همکاری ها»، «فهرست مقالات همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی» و «اخبار» از دیگر عناوین نشریه می باشد.

شانزدهمین شماره از نشریه «حلقه وصل» به صاحب امتیازی: دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، ابتدای بلوار محمد امین (ص)، جنب پل روگذر مراجعه کرده و یا با تلفن: 32920979-25 تماس بگیرند.

ضمناً تهرانی ها نیز می توانند به نشانی: میدان فردوسی، خیابان شهید سپهبد قرنی، ساختمان مرکزی آموزش و پرورش مراجعه نموده و یا با تلفن: 82282570-21 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی www.daftarehamkariha.ir  نیز در دسترس علاقه مندان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha