جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صافی

حوزه/ امروز مردم يمن مظلوم هستند و وظيفه اصلي وزارت خارجه اين است كه با ديپلماسي قوي وارد شده دست ظالم را از سر آنها كوتاه نمايد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در دیدار دكتر اميرعبداللّهيان معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه کشورمان، با تشكّر از اقدامات وزارت خارجه اظهارداشتند: حوادث مهمّي كه در منطقه رخ داده، بايد مورد بررسي قرار گيرد و با دقت كامل و تأمل زياد، اقدام مناسب را انجام داد.

ايشان با توجّه به حوادث يمن و تجاوز جنايتكارانه عربستان سعودي به مردم مظلوم و بي دفاع يمن خاطر نشان ساختند: چرا بايد جوامع بين المللي و بخصوص سازمان ملل در مقابل كشتار مردم بي گناه يمن بي تفاوت باشند و چرا بجاي اينكه از مظلوم دفاع كرده و داد او را از ظالم بگيرند، اين سازمان – كه وظيفه حمايت از مظلوم بي گناه و بي دفاع را دارد- عليه آنان قطعنامه صادر مي كند و در حقيقت، دست ظالم را در ادامه جنايات خود باز مي گذارد؟

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در ادامه افزودند: حكّام عربستان بايد بدانند كه اين تجاوز جنايتكارانه سرانجام خوبي براي آنان ندارد و بايد پاسخگوي اين همه قتل و غارت باشند. مردمي بي گناه؛ اعم از كودك و زن و پير و جوان به دست ظالمين جنايتكار در اين چند روز به خاك و خون افتاده اند، آيا نبايد كشورهاي عربي و جهان اسلام از آنها حمايت كنند؟

معظم له با اشاره به وظيفه وزارت امور خارجه گفتند: امروز مردم يمن مظلوم هستند و وظيفه اصلي وزارت خارجه اين است كه با ديپلماسي قوي وارد شده دست ظالم را از سر آنها كوتاه نمايد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان ساختند:خوشبختانه تا به حال هم اقدامات خوبي از طرف  وزارت امور خارجه انجام شده و بايد اين مسير ادامه پيدا كند؛ لذا مسئولان ديپلماسي كشور، تعامل با كشورهاي منطقه و جهان اسلام را سرلوحه اصلي كارهاي خود قرار دهند.

ایشان در خاتمه براي پيروزي مردم بي دفاع يمن و مظلومين منطقه دعا نموده و از خداوند متعال خذلان و نابودي دشمنان اسلام را مسألت نمودند و براي توفيق بيشتر آقايان وزارت خارجه جهت خدمت به اسلام و مملكت اسلامي دعا كردند.

خاطرنشان می شود: دكتر اميرعبداللّهيان معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه  نیز در ابتداي اين ديدار، گزارشي از اوضاع جاري منطقه و حوادث تجاوز عربستان به يمن ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha