سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امیر عبداللهیان

حوزه/ مراجع عظام تقلید امروز در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشور با اشاره به حادثه اخیر فرودگاه جده خواستار تامین امنیت کامل حجاج بیت ا.. . الحرام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امیر عبداللهیان، امروز در سفر خود به قم، با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و سبحانی دیدار و گفت و گو کرد.

معاون وزیر خارجه در دیدار با مراجع عظام در خصوص موضوعات مهم منطقه ای به ویژه تحولات یمن و عربستان و وضعیت عراق، سوریه و بحرین از رهنمودهای آنان بهره مند شد.

مراجع عظام تقلید  نیز در این دیدارها، ضمن تشکر از زحمات وزیر امورخارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار امید کردند؛ این مذاکرات با رعایت حقوق و مطالبات مردم ایران به نتیجه مطلوب برسد.

موضوعات مبارزه با تکفیر و افراط گرایی، محکومیت تجاوز عربستان سعودی به یمن و ضرورت توقف فوری جنگ و امداد رسانی سریع به مردم مظلوم این کشور مورد تاکید آیات عظام قرار گرفت.

ایشان حمله عربستان به یمن را فاقد هرگونه توجیه حقوقی و شرعی دانسته  و  با انتقاد از سکوت شدید مجامع بین المللی در قبال ظلم های رواشده از سوی یک کشور مسلمان و همسایه علیه یمن خواستار اقدام جدی در پایان بخشی به خون ریزیها در منطقه شدند.

همچنین مراجع عظام تقلید در این ملاقات نسبت به وضعیت مردم مظلوم بحرین ابراز نگرانی کردند و نسبت به نقشه های تفرقه افکنانه علیه مسلمانان در منطقه از جمله در سوریه و عراق هشدار دادند.

یادآور می شود، مراجع عظام تقلید قم در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشور با اشاره به حادثه اخیر فرودگاه جده خواستار تامین امنیت کامل حجاج بیت ا.. . الحرام شده و بر ضرورت نظارت همه کشورهای اسلامی بر حرمین شریفین تاکید نمودند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha