پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزمون

حوزه/ آزمون پذیرش سراسری حوزه های علمیه صبح امروز با حضور بیش از 22 هزار داوطلب در 49 مرکز استان و شهرستان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی صبح امروز در آزمون پذیرش حوزه علمیه استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: برگزیدگان این آزمون مفتخر به سربازی امام زمان(عج) خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ نورانی تشیع را دو انقلاب ایجاد کرد، اظهار داشت: حادثه کربلا به عنوان انقلاب سیاسی تبلیغی، فرهنگ شیعه و اهل بیت(ع) را در دنیا جلوه گر کرده است. 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه افزود: انقلاب علمی فرهنگی نیز از سوی امام باقر(ع) شکل گرفت و توسط امام صادق(ع) توسعه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی انقلاب سیاسی امام حسین(ع) و انقلاب علمی امام باقر(ع) را پیامبراکرم(ص) تایید کرده است، تصریح کرد: اگر اقدام بزرگ امام باقر(ع) و تربیت شاگردان امام صادق(ع) صورت نمی گرفت، امروز حوزه های علمیه شکل نگرفته بود.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: حوزه های علمیه با تربیت متکلم، فقیه و رجالی تداوم بخش انقلاب علمی فرهنگی امام باقر(ع) می باشد و بار سنگین انقلاب سیاسی تبلیغی امام حسین(ع) را نیز با تربیت مبلغان عهده دار است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: تولید علم و تبلیغ، دو رسالت سترگ حوزه های علمیه می باشد.

*رسالت حوزه های علمیه

وی افزود: انتقال پیام انقلاب حسینی و تداوم انقلاب علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رسالت حوزه های علمیه می باشد.

معاون آموزش و امور  حوزه های علمیه تصریح کرد: تربیت شدگان حوزه های علمیه مبلغان بزرگ ما در اقصی نقاط عالم هستند.

*برگزاری آزمون در 49 مرکز

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در ادامه با اشاره به اینکه آزمون سراسری حوزه های علمیه به طور همزمان در 49 مرکز آزمون در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در سایه تلاش های مساعی و ارزشمند مدیرحوزه های علمیه و پشتیبانی شورای عالی حوزه های علمیه، 10 درصد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در سال تحصیلی 95-94 خواهیم داشت.

*پذیرش 18 هزار و پانصد طلبه در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با بیان اینکه 18 هزار و پانصد نفر از سراسر کشور در سال تحصیلی جدید پذیرش حوزه های علمیه خواهند شد، تصریح کرد: البته تصمیم نداریم تمام این ظرفیت پذیرش شوند؛ چرا که  به دنبال افزایش کیفیت علمی داوطلبان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: برگزیدگان بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه حضوری، در 420 مدرسه بلند مدت و سفیران هدایت پذیرش خواهند شد.

وی از بررسی دقیق مدارس علمیه بلندمدت و سفیران هدایت برای پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 420 مدرسه علمیه از آماده ترین مدارس در زمینه های تربیتی، آموزشی و پژوهشی، طلاب جدیدالورود را پذیرش خواهند کرد.  

معاون آموزش و امور  حوزه های علمیه با اشاره به تغییر نظام آموزش و پرورش در قالب حذف مقطع سیکل از نظام آموزشی، ابراز داشت: با تدبیر شورای عالی حوزه های علمیه، پذیرش طلاب از پایه هشتم نظام جدید آموزش و پرورش صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی افزود: البته پذیرش مقطع سیکل نیز در نظر گرفته شده و بر این اساس، تولید سوالات به 4 شکل طراحی شده است.

*زمان اعلام نتایج آزمون

وی در پایان حضور در حوزه های علمیه را توفیق بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از 25 اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت معاون آموزش حوزه های علمیه، از نتایج آزمون اطلاع یابند و در مراحل بعد با مراجعه به مدیریت های استانی، دیگر  مراحل پذیرش را انجام دهند.

انتهای پیام/313/33

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha