پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از جنایات آل سعود در یمن گفتند: اگر ذره ای از اسلام ، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود این جنایات را که فایده اش به نفع اسرائیل و آمریکاست مرتکب نمی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید صبح امروز در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به تشریح  علل جنایات دشمنان اسلام علیه مردم مظلوم یمن پرداختند.

ایشان با اشاره به تجمع امروز طلاب و روحانیون  در مدرسه فیضیه که به مناسبت محکومیت جنایات آل سعود در یمن برگزار می شود گفتند:حقیقت این است که جریاناتی که در یمن می گذرد؛ هیچ نامی جز جنون و قدرت بر آن نمی توان گذاشت.

معظم له افزودند: برخی از سران عرب به نام کشور های اسلامی دست به دست هم داده اند تا یک کشور اسلامی را ویران کنند و پشت سر آنها هم آمریکا و اسرائیل از آنان حمایت می کنند و همانطور که روز گذشته در اخبار آمد؛ بیش از یکصد بار بمب افکن های سعودی نقاط مختلف یمن را بمب باران کردند.

انسان وحشت می کند در چه زمانی زندگی می کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از جنایات اتفاق افتاده در یمن تاکید کردند: واقعا انسان وحشت می کند که در چه زمانی زندگی می کند و اگر ذره ای از اسلام ، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود این جنایات را که فایده اش به نفع اسرائیل و آمریکاست مرتکب نمی شدند.

مجامع بین المللی مرده اند

این مرجع تقلید با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات آل سعود در یمن خاطر نشان کردند: مجامع بین المللی چنان سکوت کرده اند که گویی مرده اند و چنانچه اگرکسی در گوشه از دنیا کلمه ای  درباره اسرائیل بگوید چه غوغایی به راه می اندازند؛ از این مراکز بین المللی باید قطع امید کرد آنها حافظان زر و زور هستند و دلار های نفتی در بین این ها تقسیم می شود.

ایشان افزودند: از دبیر کل سازمان ملل تا نویسنده جراید و رسانه ها و دولت های مختلف حق سکوت می گیرند و چنین جنایات بی سابقه ای را انجام می دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: چند کشور محدود که از اسلام ، بشریت و عربیت سهمی دارند؛ اعتراض می کنند و بقیه خاموش هستند؛ ولی دست انتقام پروردگار بیرون خواهد آمد و این جانیان را به خاک مذلت خواهند کشاند.

خاطر نشان می شود در پایان طلاب و روحانیون با شعار های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود این جنایات را محکوم کردند.

همواره بر سر سفره امام باقر(ع) هستیم

این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود با تبریک میلاد پر خیر و برکت امام محمد باقر(ع) گفتند:ما همواره بر سر سفره امام باقر و امام صادق(ع) نشسته ایم و هر روز از خرمن علم ودانش آنها بهره می بریم.

ایشان تصریح کردند:امیدواریم خداوند سایشان را بر سر ما مستدام بدارد و بتوانیم ادامه دهنده برنامه هایشان باشیم و در آخرت مشمول شفاعت آنان باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha