سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به مقابله دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: آنها امروز با تهاجمات نظامی نمی توانند به ایران حمله کنند و این ادعای گزینه های روی میز آنها مسخره است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی در اجرای اقتصاد مقاومتی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: این ماه، مقدمه ماه شعبان و رمضان بوده و عبادت در آن را نباید فراموش کرد.

وی با اشاره به جایگاه پیشوای پنجم شیعیان جهان، ابراز داشت: امام باقر(ع) شخصیت عظیم عالم اسلام است که با استفاده از فرصت پیش آمده، توانستند شاگردان زیادی را تربیت کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: حضور شما در جمع مبلغین مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه های ملی و لبیک به تأکیدات مقام معظم رهبری جای تبریک و تقدیر دارد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: صرفه جویی بالاترین وسیله برای مبارزه با تحریم هایی است که دشمنان در حال إعمال آن به کشور و ملت ایران است.

*تهدیدات نظامی آمریکا مسخره است

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقابله دشمنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: آنها امروز با تهاجمات نظامی نمی توانند به ایران حمله کنند و این ادعای گزینه های روی میز آنها مسخره است.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: امروز یکی از راه هایی که دشمن بوسیله آن به مقابله با ایران برخواسته، تحریم است که راه مبارزه با آن، مقاومت، اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی است.

*راه مبارزه با تحریم، توجه به تولیدات داخلی است

وی ادامه داد: توجه به تولیدات داخلی را  از دیگر راه های مبارزه با تحریم های دشمنان دانست و  افزود: در عمل باید به تولیدات داخلی توجه داشت و از خرید اجناس خارجی پرهیز کرد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع اسراف، ابراز داشت: ما روایات بسیاری درباره موضوع اسراف داریم که توجه بسیاری به آن شده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که عدم اسراف، روش بزرگان ما بوده است، خاطرنشان ساخت: در احوالات امام راحل آمده است که اگر آبی اضافه می آمد، برگه ای بر روی لیوان قرار داده و مابقی را دور نمی ریختند تا در فرصت بعدی از آن استفاده کنند.

*توصیه ای به طلاب

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: «امتثال دستورات اسلام»، «تبعیت و تأسی از بزرگان» و «تبلیغ و توصیه صرفه جویی» از کارهایی است که ما روحانیون باید آن را انجام دهیم تا بتوانیم در جامعه تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان این که رعایت و صرفه جویی طلاب، بسیار در رفتارهای مردم مؤثر است اظهار داشت: باید خود را ملتزم و متعهد شرعی کنیم تا صرفه جویی را در کار خود داشته و در راستای آن تبلیغ نیز انجام دهیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز وظیفه است که صرفه جویی کنیم و به تبلیغ آن بپردازیم.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان ساخت: مسئولین نیز باید تولیدات داخلی را تقویت کرده و با بالابردن کیفیت آن، در مردم رغبت خرید ایجاد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha