جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عربستان

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان جنوبی گفت: حضور ایرانیان در عربستان به هر شکلی باشد به ضررشان است زیرا آنها فکر می کنند تبلیغات فراوانی را که بر علیه ایرانی و شیعه ها دارند حضور ایرانی ها در آنجا تبلیغات آن ها را از بین می برد.

حجت الاسلام اوحدی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان جنوبی ، در گفتگو با خبرنگار خبرگرازی «حوزه» در بیرجند، با اشاره به گستاخی ماموران آل سعود در فرودگاه و تعطیل شدن حج عمره اظهار کرد: دولت برای اینکه پاسخی محکم به دولت حاکم بر عربستان و  فرو نشاندن خشم و غضب معترضین و مردم عزیزمان ایران را داشته باشد، موقتا  سفر به عمره را که امری مستحبی می باشد، تعطیل کرده است.

وی در مورد تعطیل شدن عمره اظهار کرد: از دیدگاه حج و زیارت و بعثه اگر عمره تعطیل نمی شد بهتر  بود زیرا  امروز بهترین و اثرگذارترین راه ارتباط  ما با مسلمانان دیگر کشورهای جهان حج است و تقریبا شکل ارتباط چهره به چهره دیگری با جهان اسلام وخارج به آن صورت نداریم.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به وضعیت فعلی عربستان و درگیری های آنها در ابعاد مختلف عنوان کرد: عربستان در ابعاد مختلف ایران را باعث تمام درگیری های خود، چه داخلی بین شاهزادگان و بین آل سعود و چه در مسئله یمن که اخیرا پیش آمده مقصر می داند.

حجت الاسلام اوحدی ادامه داد:  آنها می خواهند جلوی فرهنگ و تفکر ایرانی را یک طرفه برای نفوذ به اقشار مسلمانان منطقه و جهان بگیرند زیرا حتی حضور یک زائر ایرانی در عربستان به هر شکلی به ضرر حکومت عربستان است، زیرا آنها می دانند که با حضور ایرانی ها در حج و کشورشان تمام تبلیغات فراوانی  که علیه ایرانیان و شیعیان انجام می شود از بین  می رود به همین دلیل دست به هر اقدام و جنایتی حتی اگر مغایر با اسلام و شئون اخلاقی باشد می زنند تا حضور ایرانیان در منطقه و کشورشان کم رنگ و بی اثر شود.

مسئول بعثه در حج و زیارت، تنها راه بازگشایی دوباره حج عمره را امنیت کامل زائران دانست و افزود: دولت عربستان برای امنیت زائران ایرانی باید تضمین بدهد، البته  ساده به نظر نمی رسد زیرا تسلطی را که باید دولت بر وهابیت داشته باشد ندارد.

وی با بیان اینکه امروز حکومت دست وهابیون است تاکید کرد: باید افراد مرتکب به حادثه فرودگاه به اشد مجازات برسند و امنیت و احترام به زائران ایرانی در عربستان برقرار شود وگرنه اقدامی نخواهد شد.

مسئول بعثه در خصوص ساکت بودن جامعه بین المللی و حقوق بشر در  مقابل جنایت اخیر آل سعود دز یمن نیز خاطر نشان کرد: حقوق بشری که مطرح است حقوق بشری بوده که منافع آمریکا را تامین می کند و دلیل اینکه  به طور ناجوانمردانه مردم مظلوم یمن را می کشند به خاطر این است که سلطه خود را بر یمن حفظ کنند.

حجت الاسلام اوحدی ایران را حامی تمام مستضعفین جهان دانست و بیان کرد :در واقع آنها,  این جنگ را جنگ با ایران مطرح می کنند در حالی که ایران در یمن نقشی ندارد  و صرفا فقط حمایت ایران روحی و فکریست.

اوحدی ادامه داد: آل سعود و حامیانشان می ترسند که اگر حاکمیت یمن به دست شیعه بیفتد طبیعتا یک وحدتی در جهان به وجود خواهد آمد که اولا گرایش به شیعه بیشتر خواهد شد و ثانیا باعث بیداری اهل سنت می شود.

مسئول بعثه در رابطه با وظیفه روحانیون در این زمینه گفت: وظیفه ای روحانیون سنگین است مخصوصا در جریان حادثه فرودگاه عربستان چرا که وجه ای اسلام و ایرانی خدشه دار شده است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی ایرانیان در صدر اسلام و حتی قبل از اسلام ادامه داد: روحانیت امروز باید با اثرات منفی که آن حوادث در جامعه  داشت وارد بُعد جدیدی از تبلیغ و فرهنگ سازی در سطح جامعه شود تا دیگر شاهد اینگونه مسائلی در هیچ کجایی جهان برای مسلمانان ایرانی نباشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha