چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 348433
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
رشته های تخصصی

معاون آموزش حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان از انجام اقدامات و پیگیری های لازم برای راه اندازی مراکز تخصصی حوزه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام محمد خزاعی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آخرین  وضعیت آموزشی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: یکی از برنامه های مهم ما در چند ماه اخیر سفر مسئولین معاونت آموزش حوزه های علمیه بود که در همین راستا  برنامه های آموزشی استان تبیین و مسیر آموزشی استان مشخص شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در همین راستا سرکشی به مدارس  علمیه  در دستور کار قرار گرفته و ارزیابی های لازم به عمل آمد و نقاط قوت و ضعف حوزه  استان شناسایی و برنامه ریزی های لازم انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون حدود 900 طلبه  در 12 مدرسه علمیه در سطح استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند، اذعان داشت:  هم اکنون طلاب مستقر در شهرهای زاهدان، چابهار و زابل تا مقطع سطح 3 مشغول تحصیل  در حوزه بوده و ما در دیگر شهرهای خود این مقاطع را نداریم  لذا در  همین راستا در تلاشیم تا در دیگر شهرهای خود نیز مقاطع دو  و سه را نیز راه اندازی نماییم تا طلاب با فرصت بهتری به تحصیل بپردازند.

حجت الاسلام خزاعی، با تاکید بر حرکت  در مسیر تحول زیربنایی در بخش های علمی و تبلیغی ، گفت: از جمله  دیگر برنامه اولویت دار ما حرکت به سوی ایجاد مراکز تخصصی است که در همین راستا اقداماتی در زمینه راه اندازی مراکز تخصصی تبلیغ،  تفسیرقرآن ، مذاهب و کلام اسلامی ، قضا و  فقه و اصول در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به رایزنی های انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: امیدوارم تا زمان راه اندازی کامل این مراکز در استان ،حداقل شعبه ای از کلاس های این مراکز را دایر نماییم  تا به مرور مانع از هجرت طلاب برای فراگیری علوم به سایر استان ها شویم.

حجت الاسلام خزاعی، تصریح کرد: استاد پروری دیگر برنامه ما در حوزه است که در صددیم تا طلاب موفق را شناسایی و با برگزاری دوره هایی با حضور اساتید موفق استان، ظرفیت علمی این طلاب را افزایش داده و در نهایت بتوانیم از همین افراد در حوزه استان بهره ببریم.

وی تجهیر مدارس استان به امکانات روز و برنامه ریزی های پایه ای و متنوع برای جذب دانش آموزان نخبه به حوزه های علمیه را از دیگربرنامه های این حوزه بر شمرد و خاطرنشان ساخت:  یکی از نیازهای اساسی حوزه استان به وجود اساتید توانمند است لذا از تمام طلاب استان که در دیگر استانهای کشور مشغول تحصیل اند از طریق همین رسانه فراگیر برای حضور در حوزه دعوت می نماییم.

انتهای پیام313/18

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha