جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

حوزه/ نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری همایش بین المللی حضرت امام سجاد(ع) با حضور 700 نفر از بزرگان جهان تشیع در 24 مرداد ماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز در نشستی خبری با خبرنگاران که در سالن  جلسات مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم برگزارشد، با بیان این مطلب که مجمع جهانی اهل بیت(ع) از زمان رهبری آیت الله  العظمی خامنه ای  راه اندازی شده است، اظهار داشت: این مجمع تا به امروز منشأ آثار و خدمات فراوانی بوده و هر 4 سال یک بار اجلاسی را با حضور شخصیت های برتر دنیای تشیع در تهران برگزار و پس از آن خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب می شویم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مرداد ماه سال جاری، ابراز داشت: این اجلاس در بیست و چهارم مردادماه سال جاری با حضور بیش از 700 نفر از شخصیت های بزرگ جهان تشیع برگزار خواهد شد.

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه هایی که مجمع جهانی اهل بیت(ع) دنبال می کند، بزرگداشت اهل بیت(ع) است که به طور مثال در سال گذشته، بزرگداشت امام حسن مجتبی(ع) را برگزار نموده ایم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: برگزاری این برنامه ها، بسیار مقدس، پرجاذبه، ارزشمند بوده و از وظایف ما می باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به زحمات فراوان پیشوای چهارم شیعیان جهان، تصریح کرد: مجاهدت های 30 ساله این امام همام پس از واقعه عاشورا در تاریخ ماندگار شده و ایشان در سخت ترین شرایط تاریخ اسلام، این بار بسیار بزرگ را به دوش کشیده که امروز آثاری که در دستان ماست، برگ زرین، سرفصل ارزشمند و عزت آفرینی برای اسلام، اهل بیت، شیعه و دوستداران اخلاق، تربیت، دعا، توجه و توسل است.

وی بیان داشت: ما در کنار اجلاس سه روزه مجمع جهانی اهل بیت(ع)، همایش بین المللی امام سجاد(ع) را در تاریخ 24 مردادماه برگزار خواهیم کرد.

ارسال 75 مقاله به همایش

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: تا به امروز 75 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ البته مدت زمان ارسال چکیده مقالات، تا پایان اردیبهشت ماه تمدید و اصل مقالات تا خرداد ماه ارسال خواهند شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: این همایش متشکل از هیأتی علمی است که به بررسی آثار و مقالات رسیده می پردازد که تا به امروز 29 چکیده مقاله مورد تأیید این هیأت رسیده است.

آیت الله دری نجف آبادی ابراز داشت: همچنین چاپ 10 جلد کتاب درباره امام سجاد(ع) به تصویب رسیده که با نام هایی همچون: خورشید در زنجیر، شرح کامل زندگانی امام سجاد(ع)، عصر امام سجاد(ع) از نظر سیاسی و اجتماعی، کتاب شناسی امام سجاد(ع)، نظام آفرینش و امام سجاد(ع)، پاسخ به شبهات وهابیون، دیوان امام سجاد(ع) و ... می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سایت جدید امام سجاد(ع)، خاطرنشان ساخت: مطالب سایت قدیم به سایت جدید منتقل شده و انشاءالله با مطالبی در شأن این امام همام آن را به روز رسانی خواهیم کرد.

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: همچنین در روز همایش، نمایشگاهی راه اندازی خواهد شد تا آثار، مقالات و کتب عرضه گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha