جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مهدی رجایی

حوزه/ مسئول دبیرخانه حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: این دبیرخانه وارد فاز تدوین سند شده است که در سند الگو باید اهداف و راهبردها و شاخص‎های بلند مدت پیشرفت ایران بیان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی ظهر امروز درنشست خبری با تشریح برنامه های دبیر خانه حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بیان داشت: سال گذشته همایش پیشرفت از منظر قرآن و حدیث در پنج محور برگزار شد و این همایش ملی، یکی از مهمترین برنامههای دبیرخانه حوزوی الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت بود.

وی افزود: سال گذشته بیش از 200 مقاله دریافت شده که 120 مقاله پذیرفته شد و 30 مقاله نیز در یک روز و در جمع محققان حوزوی ارایه شد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی بیان کرد: امسال نیز همایشی از سوی این دبیرخانه برگزار می شود که دارای سه هدف تولید علم، گفتمان سازی و کمک به تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

مسئول دبیرخانه حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: در واقع این دبیرخانه وارد فاز تدوین سند شده است و یک برداشت از الگو، این است که در سند الگو باید اهداف و راهبردها و شاخصهای بلند مدت پیشرفت ایران بیان شود و یک اجماع ملی روی آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عنوان همایش امسال « اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» است که با محورهای پنج گانه فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری، اقتصادی و سیاسی- مدیریتی و در نهایت پیشرفت حقوقی-قضایی انجام میشود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی افزود: چارچوب مقالات، باید مستند به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) و ناظر به

مسایل اساسی کشور باشد؛ همچنین با ارایه راهکارهای کلان و پیشنهادهای عملی متناسب با شرایط گذشته، حال و آینده کشور باشد.

وی همچنین بیان کرد:  اگر مستنداتی به تحقیقات تجربی صورت گرفته باشد، باید توسط محقق ذکر شود و ضمنا الزامات، آثار و پیامدهای بحث مقاله بر سایر راهبردهای پیشرفت تبیین شود.

دبیر همایش اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث، گفت: در این بین از اساتید ، محققان و طلاب برای شرکت در این همایش دعوت به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار مقالات تا 15 آبان سال جاری و برگزاری این همایش در بهمن ماه امسال خواهد بود؛ ضمن اینکه طلاب برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند سایت اینترنتی به نشانی www.olgou.org مراجعه کنند.

وی افزود: دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در قم خیابان سمیه بین کوی 38 و 40 واقع شده است و تلفن تماس این مرکز نیز 37837430 است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha