شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 348573
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
مجتبی مظفری - شیراز

حوزه/ یکی از مبلغین فعال شیراز با تاکید بر اهتمام طلاب به مباحث تبلیغی،گفت: امروز طلاب به مسئله تبلیغ اهتمام داشته باشند و از این وظیفه خطیر خود غافل نشوند.

حجت الاسلام مجتبی مظفری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس، با اشاره به  اهمیت لباس روحانیت اظهارداشت: لباس مقدس روحانیت که یادگار پیامبر عظیم الشان و علوم دینی است موجب می شود تا روحانیون در میان مردم از احترام و مقبولیت خاصی برخوردار باشند و در امور تبلیغی هم موفق تر باشند.

این مبلغ شیرازی، با اشاره به اینکه یکی از رسالت های اصلی حوزویان، منبر و موعظه است، گفت: انسان نیازمند موعظه است، وقتی قرآن مجید را هم نگاه می کنیم خداوند متعال در قالب بسته بندی های اخلاقی با بشر صحبت می‌کند؛ مثلا در جایی بشارت می دهد و در جای دیگر انذار می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: علمای گرانقدر هم از طریق منبر و موعظه مردم را همواره راهنمایی می‌کنند؛ البته در تاریخ به علت خفقان حاکمان ظالم، گاهی اوقات از منبر رفتن علماجلوگیری می شد که همین عامل باعث شد تا بزرگان به تألیف روی آورند که آثار بسیار خوبی از آنان به یادگار مانده است.

این پژوهشگر دینی، با ارائه پیشنهادات خود به دیگر طلاب گفت: امروز طلاب باید به مسئله تبلیغ اهتمام دهند و از این وظیفه خطیر خود غافل نشوند.

وی خاطرنشان ساخت: طلاب باید به درس خواندن اهتمام داشته و با آگاهی از موضوعات مختلف به بیان مسایل تبلیغی پرداخته و  با سعه صدر به سئوالات و شبهات پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha