جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
متو

حوزه/ گزارش های متعددی از فعالیت های گروه های چریکی و فعال وهابی تحت عناوین مختلف وجود دارند و این گرو ه ها فعالیت های نظامی و چریکی دارند و آموزش های تبلیغی فرهنگی و دانشگاهی دیده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ارتباط عاطفی میان ایران و منطقه کشمیر بر هیچ کس پوشیده نیست؛ این ارتباط تا جایی است که کشمیر در شعر "اقبال لاهوری" و دیگران "ایران صغیر" معرفی شده است و مردم این منطقه به ایرانیان علاقه خاصی دارند. از نظر علایق سیاسی اجتماعی نیز مردم کشمیر عاشق انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستند و این را به راحتی می توان از عکس های امام و رهبری در مغازه‌ها و دیوارهای کشمیر فهمید. در حال حاضر از حدود پانزده هزار روحانی کشمیری، تعدادی از آنها در حوزه علمیه قم تحصیل می کنند. حجت الاسلام غلامحسین متو از جمله این افراد است که هم اینک در مقطع دکتری جامعة المصطفی العالمية تحصیل می کند.وی پیرامون بافت جمعیتی و دینی کشمیر و تاثیر انقلاب اسلامی در این منطقه با خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت.

 این روحانی کشمیری و کارشناس شبه قاره با اشاره به بافت جمعیتی و دینی کشمیر گفت: درباره بافت جمعیتی کشمیر باید بگویم که 95 درصد مسلمان هستند و 20 درصد شیعه و مردم انقلابی و دوستدار انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: شیعیان کشمیر به شدت به مقام معظم رهبری علاقه و ارادت دارند.

گروه های چریکی وهابی در کشمیر فعال هستند

حجت الاسلام متو با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی گروه های وهابی در کشمیر گفت: گزارش های متعددی از فعالیت های گروه های چریکی و فعال وهابی تحت عناوین مختلف وجود دارند و این گرو ه ها فعالیت های نظامی و چریکی دارند و آموزش های تبلیغی فرهنگی و دانشگاهی دیده اند.

کارشناس شبه قاره با اشاره به حضور اقلیت های شیعه و سنی در کشمیر و تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر روی مردم کشمیر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت های فرهنگی تبلیغی و اسلامی رو به افزایش رفت و از تبلیغ معارف اهل بیت (ع) استقبال خوبی شد همچنین در حوزه فرهنگ و نشریات وکتاب انقلاب اسلامی ایران بسیار تاثیر گذار بود که می توان به انتشار 20 عنوان کتاب با محوریت حضرت آقا و شهدا اشاره کرد.

استقلال کشمیر موضوع اختلافی هند و پاکستان است

روحانی کشمیری با بیان اینکه مسئله استقلال کشمیر سال هاست که میان هند و پاکستان مطرح است افزود: موضوع استقلال کشمیر از زمان استعمار بریتانیا میان هند و پاکستان به صورت یک موضوع اختلافی مطرح بوده و اختلافات  60 ساله و سه جنگ بر سر آن میان دو کشور وجود داشته است.

برنامه هایی برای یجاد تقریب مذاهب در کشمیر داریم

وی با اشاره به فعالیت هایی که برای تقریب میان مذاهب در کشمیر در حال انجام است ادامه داد: برنامه هایی را در راستای ایجاد اتحاد و تقریب میان مذاهب همچون برگزاری همایش های مختلف را در دستور کار داریم و به امر اتحاد میان شیعه و سنی اعتقاد راسخ داریم.

روحانی کشمیری در این باره تصریح کرد: شنیدن نظرات شخصیت های تاثیر گذار اهل سنت و بیان اعتقادات آنها و مشارکت در برنامه های متعدد فرهنگی در جهت هم افزایی فکری و تقریب مذاهب در کشمیر در دستور کار ما قرار دارد..

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha