سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
15

حوزه/ مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از رونمایی نرم افزار اندروید تفسیر نمونه خبر داد.

حجت الاسلام وحید علیان نژاد به خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این مطلب گفت: این نرم افزار شامل قرآن کریم، ترجمه و تفسیر نمونه می باشد که در محیطی ساده برای مطالعه ی بهتر و دسترسی سریعتر با فرمت اندروید مخصوص تلفن های همراه و تبلت ها بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نیازهای امروز و گسترش فن آوری های نو، عرضه معارف اسلامی در بستر فضای مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: تفسیر نمونه که به اذعان عام و خاص به سبب داشتن متنی شیوا و روان، تفسیری کارگشاست و مورد اقبال گسترده عموم علاقمندان قرار گرفته است، می تواند در بستر فن آوری های نو، خلأ ارتباط ساده مخاطبان با قرآن کریم را از بین ببرد.

وی افزود: بدین جهت بر آن شدیم که این کتاب ارزشمند را در قالب نرم افزار اندروید -که به گواهی آمارها درصد قابل توجهی از مخاطبان را در برمی گیرعرضه کنیم.

حجت الاسلام علیان نژاد گفت: در این نرم افزار متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه و تفسیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با قابلیت های همچون؛ مرتب سازی سوره های بر اساس ترتیب نزول؛ تعداد آیات؛ شماره سوره و حروف الفبا؛ جستجو در عناوین سوره ها برای دسترسی سریع به سوره؛ قابلیت جستجوی پیشرفته در متن، ترجمه و تفسیر قرآن؛ جستجوی کلمات در صفحات تفسیر هر آیه؛ نگهداری آخرین مطالعه و قابلیت نشان گذاری آیات به کار رفته است.

وی بیان داشت: علاقه مندان و کارران می توانند هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد خود را از طریق رایانامه it@makarem.ir اعلام کنند.

برای دریافت نرم افزار اینجا را کلیک کنید

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha