سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بابامیر ساطحی اصفهان

مسئول اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان گفت: حوزه اصفهان دارای حدود 36 مدرسه و بیش از 1400 کلاس درس است که در هر نیمسال 618 استاد به تدریس مشغول هستند.

حجت الاسلام امان الله بابامیر ساطحی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با تبریک هفته معلم، اظهار داشت: حوزه علمیه اصفهان دارای حدود 36 مدرسه و بیش از 1400 کلاس است که در هر نیمسال 618 نفر استاد به صورت پاره وقت و تمام وقت مشغول به تدریس هستند.

وی افزود: این تعداد از اساتید تدریس دروس حدود 4 هزار طلبه در رشته های مختلف از جمله اخلاق، قواعد، فقه، اصول، فلسفه، ادبیات عرب و منطق را عهده دار می باشند.

مسئول اساتید حوزه علمیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از 20 استاد با بیش از 20 کرسی درس خارج، به صورت رسمی در رشته های فقه، اصول و تفسیر در استان اصفهان مشغول به تدریس هستند.

وی با اشاره به شرایط جذب اساتید مدارس، گفت: اتمام سطح یک، معمم دائم بودن، داشتن حداقل معدل 16، قبولی در امتحانات کتبی و مصاحبه ورودی و گذراندن دوره های آموزشی و دریافت مجوز لازم از جمله شرایط جذب اساتید می باشد.

حجت الاسلام بابامیر ساطحی ادامه داد: در برخی از شهرستان های استان اصفهان و برای ممتازان، گاهی مواقع افراد بدون گذراندن دوره های آموزشی و تنها با گذراندن یک مصاحبه علمی و تائید آن توسط مراجع ذیربط و صدور مجوز می توانند وارد حوزه علمیه شوند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته  از تعداد 237علاقه مند تدریس در حوزه علمیه استان مصاحبه به عمل آمد که تعداد زیادی از آنها قبول شده و برخی از اساتید هم ارتقای رشته گرفتند.

مسئول واحد اساتید حوزه علمیه استان اصفهان افزود: در هر نیمسال تحصیلی فرم هایی در بین طلاب توزیع می شود تا نظرات خود را پیرامون مباحث علمی، نظم، اخلاقیات، پژوهش و تحقیات اساتید ارائه دهند. این ارزیابی ها ثبت شده و از میان آنها اساتید ممتاز انتخاب می شوند.

وی با اشاره به تقدیر از اساتید برتر استان، بیان داشت: از میان 618 استادی که در حوزه استان مشغول به تحصیل هستند 13 استاد در رشته های متعدد از جمله اخلاق، فقه، اصول، فلسفه، منطق پژوهش، قران و رشته های متعدد حوزوی که بالاترین امتیاز را از طریق طلاب به دست اورده و همکاری های لازم را با کارگروه هر رشته داشته، انتخاب شده و طی مراسمی از انها تقدیر کرده و جوایزی اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از برگزاری همایش تجلیل، مقرر شده که یک اردوی خانوادگی اساتید، با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر، 26 اردیبهشت ماه در باغ ابریشم برگزار شود.

مسئول واحد اساتید حوزه علمیه استان اصفهان در ادامه به گروه های علمی از جمله فقه، فلسفه ادبیات عرب و قواعد، اشاره کرد و افزود: این گروه ها در موضوعات مختلف از جمله بحث تربیت مدرس، امتحانات، ارزیابی اساتید، متون درسی و ... جلساتی را برگزار کرده و کارها را بررسی می کنند.

حجت الاسلام بابامیرساطحی به جوان ترین و مسن ترین استاد حوزه اصفهان اشاره کرد و گفت: جوان ترین استاد دارای 20 سال سن و مسن ترین استاد 90 سال سن دارد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha