سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علمی جامعه المصطفی

حوزه/ معاون آموزش جامعة المصطفی با اشاره به اینکه قرائت و فهم عقلانی از معارف اسلامی به همت جامعة المصطفی در دنیا بنیان نهاده شده، اظهار داشت: امروز با تاثیر المصطفی، انسان هایی تربیت شدند که قدرت و توان رهبری در سطح جوامع شیعی را دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علمی امروز در «بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعة المصطفی» که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه اساتید در فضای معنوی حوزه های علمیه با نظام های آموزشی دانشگاهی متفاوت است، اظهار داشت: هدف در نظام های آموزشی حوزه های علمیه صرفا تربیت متخصص در رشته ها نیست؛ بلکه هدف برتر، تربیت افرادی که بتوانند بخش هدایت معنوی و اخلاقی جامعه را برعهده داشته باشند و این مسئله امر مهمی می باشد که بردوش اساتید است.

وی با بیان اینکه نظام های دانشگاهی اهداف و وظایفی برای تربیت دینی دانشجویان خود ندارند، گفت: اساتید در نظام آموزشی حوزه های علمیه به دنبال تربیتی دینی و تقوا و ایمان طلاب هستند.   

معاون آموزش جامعة المصطفی افزود: در جامعة المصطفی علاوه بر تسلط علمی، به تربیت دینی طلاب اهتمام بسیاری داشته باشیم.

*المصطفی موتور علمی تشیع شده است

حجت الاسلام والمسلمین علمی با اشاره به اینکه رقبای خارج از مذهب تشیع نگاه خاصی به المصطفی به عنوان موتور علمی مکتب شیعه دارند، گفت: تاثیر المصطفی در دنیا در حال آشکار شدن است و مهم ترین مسئله ای که از کلاس های درس در عالم منتشر می شود انوار معنوی علوم آل محمد(ص) است.      

وی با بیان اینکه زبان انگلیسی بعد از عربی زبان دوم مسلمانان است، تصریح کرد: در گذشته اگر می خواستیم سه کتاب شیعی به زبان انگلیسی معرفی کنیم، بسیار سخت بود اما امروز با همت اساتید در سطح بین المللی فقط در علوم قرآنی بیش از بیست جلد کتاب نشر یافته که توسط شیعیان نوشته شده؛ در خصوص حدیث اهل بیت(ع) نیز یک کتاب به زبان انگلیسی نداشتیم اما امروز معارف اهلبیت(ع) به همت اساتید در قالب رسانه، مبلغین، مقالات، کتب و مجلات به دنیا انتشار می یابد. 

*پایه گذاری المصطفی در قرائت و فهم عقلانی از معارف دینی

معاون آموزش جامعة المصطفی با اشاره به اینکه قرائت و فهم عقلانی از معارف اسلامی به همت جامعه المصطفی در دنیا بنیان نهاده شده است، اظهار داشت: امروز با تاثیر المصطفی، انسان هایی تربیت شدند که قدرت و توان رهبری در سطح جوامع شیعی را دارند.  

حجت الاسلام والمسلمین علمی با بیان اینکه مسئله ایجاد روحیه تقریبی در میان نسل جدید طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه تشیع با نام و عنوان المصطفی شناخته می شوند، گفت: جامعة المصطفی صفوف مسلمین را منسجم کرده است.

وی تصریح کرد: تمام دستاوردهای جامعة المصطفی مرهون تلاش های علمی و تربیت دینی اساتید است.  

*دشمنان مدعی ارائه تشیع ایرانی از سوی المصطفی هستند

معاون آموزش جامعة المصطفی با اشاره به اینکه فضای معنوی و تربیتی و اخلاقی طلاب جامعة المصطفی در حال رشد است، گفت: امروز دشمنان برای کوبیدن جامعه المصطفی مدعی هستند که این نهاد شیعی، تشیع ایرانی را ارائه می دهد؛ این مسئله نشان می دهد اساتید به خوبی پیش رفته اند که امروز دشمنان را به تلاطم انداخته اند.  

حجت الاسلام والمسلمین علمی افزود: امروز دشمنان در دنیا هزینه می کنند تا افرادی علیه المصطفی مقاله ارائه دهند.

وی تصریح کرد: اساتید در تربیت روحیه اخلاقی، معنوی، سیاسی و تقریبی طلاب اهتمام بسیاری داشته باشند.

*تقدیر از 33 استاد برتر المصطفی

معاون آموزش جامعة المصطفی با اشاره به اینکه هرساله برای پاسداشت مقام استاد مراسم روز معلم برگزار می شود، گفت: از نظر معاونت علمی، همه اساتید المصطفی نمونه هستند اما امروز از 33 نفر با عنوان اساتید نمونه تجلیل می شوند که از بین 2600 نفر انتخاب شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علمی در پایان بر لزوم ارتباط بیشتر اساتید و معاونت علمی جامعة المصطفی تاکید کرد و افزود: از اساتید خواستار بازبینی برنامه های درسی هستیم. 

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha