شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم

طی مراسمی معنوی، با حضور میهمانان جشنواره بین المللی بهار شهادت، از ایوان طلای حرم حضرت عباس (علیه السلام) پرده برداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کربلا، دومین روز از برگزاری جشنواره بین المللی بهار شهادت صبح امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی جشنواره در صحن حرم حضرت عباس (علیه السلام) آغاز شد.

در این مراسم با شکوه که مصادف با سالروز میلاد باسعادت قمربنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام بود، میهمانان که به صورت ایستاده مراسم را دنبال می کردند، یک شاخه گل در دست داشتند و پس از قرائت قرآن، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) به همگان خوشامد گفت.

در ادامه، سلام دسته جمعی به حضرت قمر بنی هاشم(ع) داده شد و پس از مدیحه سرایی و همخوانی، آئین پرده برداری از ایوان طلای حضرت عباس (علیه السلام) برگزار گردید.

عملیات تذهیب ایوان های حرم حضرت عباس (علیه السلام) در چند فاز تعریف شده که در این مرحله، دو سردر دو طرف در اصلی ورود به حرم مطهر از سمت باب القبله، عملیات طلاکاری  آنها پایان پذیرفته است.

بنا به گفته مسئولان، طلای به کار رفته در فرآیند تذهیب، طلای 24 عیار با وزن 10 گرم برای هر آجر است و ضخامت ورق های طلای مورد استفاده در تذهیب این آجرها، 2 میلی متر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha