چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ستار محمود قائم مقام وزیر نیرو

حوزه/ قائم مقام وزیر نیرو گفت: کشور از نظر منابع آبی مشکلات بسیاری دارد و طلاب و مبلغان باید مردم را نسبت بهره برداری و صرفه جویی در این نعمت هوشیار کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهندس محمودی  امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان 1436 که مسجد اعظم برگزار شد اظهارداشت: در هر جامعه ای اگر دولت بخواهد نظر مثبت مردم را جلب کند، باید خدمات رسانی درستی داشته باشند که مهمترین آنها دو بحث زیربنایی برق و آب است.

قائم مقام وزارت نیرو  بیان داشت: خداوند متعال مباحث بسیاری را در خصوص بحث آب بیان کرده است که حجت را بر ما در حفظ این منبع زندگی تمام کرده است. معنی و مفهوم آب، مفهوم حیات است؛ 80درصد مغز از آب است و 75 درصد قلب هم از آب است؛ در واقع بدن انسان بدون آب توان زندگی ندارد.

وی با بیان این که رطوبت بدن و محیط و تنظیم کننده شرایط تنفسی محیط زیست و انسان، آب است و این مساله بیانگر اهمیت حفظ این ودیعه و امانت الهی توسط مردم است گفت: کشور ما تقریبا بیابانی است و بارندگی ها هم در این کشور که 85درصد آن در خشکی است نیز یکسان نیست؛ از طرفی ایران به عنوان یک کشور خشک نیازمند یک سری اقدامات فنی وسازه ای است.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تغییرات آب و هوایی بسیاری در کشور ایجاد شده است؛ ولی ما باید خود را با این شرایط تنظیم کنیم؛ کشور از نظر منابع آبی مشکلات بسیاری دارد و طلاب باید مردم را نسبت بهره برداری و صرفه جویی در این نعمت هوشیار کنند.

وی افزود: امروزه صدماتی به منابع زیر زمینی وارد می شود که صدها سال دیگر این ذخایر پر نخواهند شد؛ بخش وسیعی از منابع آبی به دلیل ورود حوزه فاضلابی از بین می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha