جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعة المصطفی نیجریه

حوزه / نمایندگی المصطفی در نیجریه دارای سه مدرسه تابعه و دو مدرسه پیوسته و نیز سه مدرسه همکار می باشد که بیش از یک هزار طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نخستین آزمون کارشناسی ارشد نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در شهر کانوی نیجریه، برگزار شد.

بنا بر اعلام رسمی جامعة المصطفی، «حجت الاسلام والمسلمین علی فلاح زرومی»، نماینده این نهاد حوزوی در نیجریه، با اعلام این خبر گفت: آزمون کارشناسی ارشد برای نخستین مرتبه با مجوز سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، در این نمایندگی برگزار شد.

وی ادامه داد: طلاب شرکت کننده در این مقطع، از مجموع 34 نفر از طالب فارغ التحصیل سال 1392 و تعداد 19 نفر از طلاب سال آخر این نمایندگی بودند که در رشته فقه و معارف اسلامی با گرایش قرآن و حدیث شرکت کردند.

حجت الاسلام زرومی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگی المصطفی در نیجریه دارای سه مدرسه تابعه و دو مدرسه پیوسته و نیز سه مدرسه همکار در شهرهای کانو، سلجا، کاتسینا، اکینی، تودانگ وادا و... می باشد که بیش از یک هزار طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند. قریب به هفتصد نفر از این طلاب ، دارای کد تحصیلی بوده و بقیه نیز از طلاب سال جدید هستند که در شرف ثبت نام می باشند.

وی با اشاره به رعایت تمام سرفصل­های مصوب جامعةالمصطفی در مدارس نمایندگی نیجریه، یادآور شد: از مجموع این مدارس دو مدرسه در شهرهای کانو و سلجا دارای مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی هستند.

 

نماینده المصطفی افزود: در نمایندگی شهر کانو،علاوه بر دروس مصوب جامعه، واحد های تاریخ نیجریه ، کمک های اولیه، آموزش تقویت زبان انگلیسی و زبان عربی (برای تقویت سطح زبان) تدریس می شود و با داشتن دارالقرآن در مجموعه نمایندگی، بر حفظ قرآن نیز تاکید ویژه می گردد.

وی، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نمایندگی نیجریه را موجب خرسندی طلاب و دانش آموختگان این نمایندگی دانست و گفت: با اجرای آزمون کارشناسی ارشد که مجوز برگزاری آن از سال گذشته توسط معاونت آموزش المصطفی اخذ گردید، برخی از طلاب جهت ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در نمایندگی نیجریه و برخی برای نمایندگی داخل کشور پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زرومی در پایان با اشاره به اتخاذ تدابیر مناسب برای برگزاری مطلوب این آزمون، تصریح کرد: نخستین آزمون کارشناسی ارشد نمایندگی نیجریه، با نهایت آرامش و در امنیت کامل بر گزار شد و اساتید مدارس تابعه از مدرسه دارالثقلین و مجتمع آموزشی بین المللی المصطفی بر آن نظارت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha