پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 351886
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
12

علم نجوم علمی است که محصول آن، خداشناسی و استهلال مبحثی است که بسیاری از امور فقهی مترتب بر آن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، در آستانه ماه مبارک رمضان نشست ستاد استهلال استان بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در این نشست ضمن تشکر از ستاد استهلال و کسانی که در حوزه علم نجوم در استان فعال هستند، اظهارداشت: علم نجوم علمی است که محصول آن، خداشناسی و استهلال مبحثی است که بسیاری از امور فقهی مترتب بر آن است.

وی با بیان اینکه اساساً یکی از آرزوهای انسان، شناخت آسمان بوده، افزود: علم نجوم از علومی است که بسیاری از آرزوها و کنجکاوی‌های بشری را ارضاء می کند و علمی است که درون آن، خداشناسی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه نجوم در کشور به عنوان یک استان مرجع شناخته می شود، بیان داشت: استان بوشهر به خاطر جغرافیای ویژه ای که دارد، یکی از مؤثرترین موقعیت را در عرصه های مختلف نجوم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: استان بوشهر هم از حیث منابع انسانی و هم جغرافیای سرزمینی موقعیتی ممتاز در عرصه نجوم در سطح ایران دارد که باعث شده نگاه ها در این عرصه به استان بوشهر معطوف گردد.

وی گفت:: استان بوشهر در این عرصه در سال های اخیر، استانی بوده که مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری و دفتر مراجع تقلید بوده و در سال گذشته یکی از استان های مؤثر و تعیین کننده در روز عید فطر بود و این به خاطر تلاش های ستاد استهلال استان است.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با اشاره به موفقیت های استان بوشهر در عرصه های علمی، تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه‌های نجوم، فنآوری نانو و زبان از استان های برتر کشور است.

حجت الاسلام بهمنیاری، رئیس ستاد استهلال استان نیز در این نشست در خصوص اهمیت رؤیت هلال ماه مبارک رمضان مطالبی را یاد آور شدند و افزود: رؤیت هلال ماه مبارک رمضان ریشه در فقیه شیعه دارد.

وی وجود 20 تیم رصدی جهت رؤیت هلال ماه رمضان در استان را بسیار با اهمیت خواندو  گفت: همه این گروه‌ها مجهز به تجهیزات دقیق و به روز استهلال می‌باشند.

حجت الاسلام بهمنیاری افزود: در همه شهرستان‌های استان یک تیم، کار رؤیت هلال ماه را انجام می دهند و از مرکز استان 10 تیم به ارتفاعات شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی و عسلویه اعزام خواهند شد.

وی اضافه نمود: همه گزارش‌های گروه های استهلال به دفتر مقام معظم رهبری در همان زمان رؤیت ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha