شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: فراموشی یاد و آرمان های شهدا از آفات و تهدیدات فراروی انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین  مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، تدوین فرهنگ دفاع مقدس و نقش روحانیت در این حماسه بزرگ را مورد تاکید قرار دادند و اظهار داشتند: این کار را باید در سه سطح عام، نیمه عام و خاص با رویکرد بررسی شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان مرجع تقلید و فرمانده کل قوا، نقش کلی روحانیت در سالیان دفاع مقدس و نقش آفرینی شهدای بزرگواری چون شهید محلاتی، میثمی، ردانی پور، شریف قنوتی و دیگران انجام داد.

استادخارج فقه حوزه علمیه قم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس تاکید کردند: امروز فراموشی یاد و آرمان های شهدا از آفات و تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی است و در این زمینه شما مسئولیت سنگینی بر عهده دارید.

ایشان  با یادآوری این که ما در جنگ هرگز پیشقدم نبودیم و این ارتش بعث عراق بود که به کشور ما حمله نظامی نمود، اظهار داشتند: تمام عملکرد ما در طول هشت سال چیزی غیر از مقاومت و دفاع در برابر دشمن بیگانه نبود و این از مسلمات تاریخی به شمار می رود که حتی دشمنان هم به متجاوز بودن دولت عراق اعتراف نمودند.

 خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین  مصلحی گزارشی از ضرورت و اهداف تاسیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس ارائه کرد.

وی نقش محوری حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس و نقش روحانیت در هم افزایی فضای معنوی بخصوص در شبهای عملیات و در نتیجه پیروزی رزمندگان اسلام و شکست دشمن را فراموش ناشدنی و عظیم خواند و گفت: آثار حضور موثر روحانیت در دفاع مقدس موجب تشکیل گردانی از طلبه های رزمنده به نام گردان فاتحین گردید و سپس منجر به تشکیل تیپ رزمی 83 امام جعفرصادق(ع) شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس در پایان بیان کرد: امروز ضرورت حفظ و نشر فرهنگ دوران دفاع مقدس برای نسل امروز  و فردا از امور زیربنایی فرهنگی به شمار می رود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha