جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خشکسالی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایات در خصوص توجه به سیره اهل بیت(ع) گفت: ، هدیه دادن، اجتناب از گناه، امانت داری، میهانی دادن، اقامه نماز و پرداخت زکات از دلایل مبتلا نشدن مؤمنان به قطحی و خشکسالی ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، در سلسله جلسات اخلاقی سیمای خوزستان، به مقوله افطاری دادن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مؤمنان بسیاری علاقه مند به انجام این عمل پسندیده و نیک هستند.

وی با اشاره به آیات ۲۴ و۲۵سوره الذاریات «هَلْ أَتَاکَ حَدِیثُ ضَیْفِ إِبْرَاهِیمَ الْمُکْرَمِینَ. إِذْ دَخَلُوا عَلَیْهِ فَقَالُوا سَلَامًا قَالَ سَلَامٌ قَوْمٌ مُّنکَرُونَ؛»، ابراز داشت: انبیاء و اولیای الهی نیز در سیره عملی خود به اطعام و میهمانی دیگران می پرداختند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، میهمان نوازی را از صفات مسلمانی دانست و اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) در زمینه اطعام و میهمانی دادن شهرت دارد و خداوند در این آیه او را با همین عظمت یاد کرده است.

وی، به حدیثی از امام رضا پیرامون ویژگی های امت پیامبر(ص) «لا تَزالُ اُمَّتی بــِخیرٍ ما تَحابُّوا وَ تَهادَوا وَ أدَّوُا الأمانَةَ و إجتَنِبُوا الحَرامَ وَ وَقَروا الضَّیفَ وَ أقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ، فَإذا لَم یَفعَلُوا ذلکَ، إبتَلوا بــِالقَحطِ وَ السِّنینِ» اشاره کرد و افزود: در این حدیث، هدیه دادن، اجتناب از گناه، امانت داری، میهانی دادن، اقامه نماز و پرداخت زکات از دلایل مبتلا نشدن مؤمنان به قطحی و خشکسالی ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، اسراف و افراط در میهمانی ها را دور از صفات مسلمانی دانست و تصریح کرد: مسلمانان نباید میهمانی های خود را شبیه به سرمایه داران برگزار کنند.

آیت الله شفیعی، با بیان این که در برپایی میهمانی ها باید قناعت کرد و از هدف اصلی که احیای سنتی الهی است، دور نشد، اظهار داشت: میهمانی ها نباید اشرافی گونه باشد؛ چرا که ین مسئله از فضیلت و اجرمعنوی شما می کاهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود تصریح کرد: میهمانان روزه دار نیز باید توجه کنند که روزه خود را در خانه میزبان افطار کنند؛ چرا که میزبان، شما را دعوت کرده تا روزه ی شما را افطار کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha