شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سمپوزیوم علمی واتیکان

حوزه/ حجت الاسلام امینی گلستانی روحانی محقق ادیانی و استاد همکار جامعه المصطفی (ص) در سمپوزیوم واتیکان-ایتالیا شرکت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام طاهر امینی گلستانی، از پژوهشگران حوزه علمیه قم، استاد همکار جامعه المصطفی (ص) و همچنین مدیر  انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت موسسه بین المللی مطالعات اسلامی،  در پی دعوت دانشگاه پاپی لاتراننسیس   Pontifical University of Lateranensis و همچنین ویکاریاتوی رم Vicariato di Roma در سمپوزیوم علمی میان کاتولیکهای مسیحیت در موضوع " فرهنگی برای بشریت نوین" در ژوئن 2015  بعنوان تنها روحانی مسلمان شیعه حضور یافته و به ایراد نظر پرداخت.

 این سمپوزیون 4 روزه که با حمایت مادی و معنوی دانشگاه پاپی صورت گرفته بود، از  اساتید دانشگاههای الهیاتی کاتولیکی از اروپا، آمریکا و آسیا دعوت شده بود تا با هم اندیشی خود، به ارائه الگوی مناسب جهت ایجاد فرهنگ گفتگو محور در وضعیت فعلی جهان و بشریت نوین بپردازند.

 رئیس این دانشگاه،  اسقف دال کوولو  که اخیرا در قم حضور داشت و از حرم حضرت معصومه (س)،  دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین موسسه بین المللی مطالعات اسلامی بازدید داشت، در نشست مشترک با این استاد المصطفی (ص) ابراز امیدواری داشت که  ارتباطات دینی  واتیکان و قم بعنوان دونهاد مهم دینی در آینده روز افزون گردد.

در این نشست ایشان به معرفی حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی (ص) و همچنین به فعالیتهای ادیانی شهر مقدس قم و انجمن علمی گقتگوی اسلام و مسیحیت پرداخت که در پایان این نشست مهم، از حجت الاسلام امینی بعنوان مسلمان شیعی حاضر در سمپوزیوم به جهت حضور در این نشست و شرکت  در مراسمات مذهبی داخل کلیسا تقدیر شد که با تشویق تمامی حضار در نشست پایانی اختتامیه همراه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha