چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: تاکید مقام معظم رهبری مبنی برتغییر در کتب درسی حوزه، هرگز به معنای نادیده گرفتن بعد علمی در تدوین کتب نیست، بلکه باید با حفظ جنبه های علمی در کتاب های درسی از ابزار های نو و تغییرات جدید شیوه های آموزشی نیز بهره برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری در بازدید از مرکز تدوین متون درسی حوزه های علمیه به تشریح اهمیت متون درسی حوزه و توجه ویژه به نیازهای مخاطب در تدوین این کتب پرداخت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب تحول در حوزه و بازبینی کتب درسی حوزه گفت:تاکیدات مقام معظم رهبری و بزرگان در باره تحول درحوزه و توجه ویژه به کتب درسی وظیفه ما را دوچندان می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با بیان اینکه  تحول درتدوین کتب درسی حوزه به معنای بی توجهی به بعد علمی آن نیست خاطر نشان ساخت: تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر در کتب درسی حوزه، هرگز به معنای نادیده گرفتن بعد علمی در تدوین این کتب نیست؛ بلکه باید با حفظ جنبه های علمی در کتاب های درسی از ابزار های نو و تغییرات جدید شیوه های آموزشی نیز بهره برد.

عضو خبرگان رهبری افزود: کتاب های درسی  تدوین شده باید از استانداردهای خاص آموزشی بهره مند باشند  تا متناسب با نیاز های مخاطب از سیکل تا سطوح بالاتر که برای تحصیل علوم دینی به حوزه می آیند از آن بهره ببرند.

آیت الله حسینی بوشهری دربخش دیگری از سخنان  خود ابراز داشت:کتب تدوین شده، باید از سه ویژگی مهم برخوردار باشد، نخست محتوای کتب درسی، به معنای آنکه کتب تدوین شده نه تنها نقصان علمی نداشته باشد؛ بلکه از یک ارتقای 

علمی نیز برخوردار باشد.

وی استاندارد سازی را ویژگی دیگر کتب تدوین شده دانست و گفت: باید کتاب هایی که برای مخاطبان گوناگون حوزوی تدوین می شود از سطح استاندارد آموزشی خاصی برخوردار باشد تا در تدریس این کتب به مشکل خاصی برخورد نشود.

مدیر حوزه های علمیه در پایان افزود: سومین ویژگی مهم کتاب هایی که برای تدریس در حوزه در نظر گرفته می شود ، متناسب بودن با سطح فهم ،درک و برداشت طلابی است که با سطوح مختلف علمی به حوزه های علمیه می آیند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha