جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به ضرورت پیاده سازی عدالت علوی در جامعه اسلامی، تاکید کرد: مسؤولان حکومت اسلامی باید از حضرت علی(ع) الگو بگیرند و یاور و همراه مردم در سختی ها باشند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با بیستمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان علی (ع) بر الگو قرار دادن سیره و روش زندگی آن حضرت تأکید کرد و گفت: توصیف ویژگی های آن حضرت میسر نیست، مگر با کلام گهربار خودشان.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در باب علم و عدل حضرت، ادامه داد: حضرت می فرمایند "آب و علم از قله من سرازیر است و هیچ پرنده فکری نمی تواند به قله فکر من برسد". همچنین حضرت در کلام دیگری می فرمایند "به خدا اگر همه دنیا را به من بدهند که من یک بی عدالتی کنم و پوست جویی را به زور از دهان مورچه ای بگیرم، انجام نمی دهم"، "دنیای شما در مقابل من از برگ درختی که ملخ جویده و بیرون انداخته بی ارزش تر است".

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: حضرت علی (ع) در جاهای مختلفی از نهج البلاغه در خصوص عدالت و بی توجهی به دنیا صحبت کرده اند و در جایی فرمده اند "من از آن هایی نیستم که به امیرالمؤمنینی و خلیفه الهی اکتفا کنم و در سختی های روزگار با مردم نباشم و در گرفتاری های زندگی اسوه آن ها نباشم بلکه باید پیشرو مردم در سختی ها باشم".

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در جواب کسانی که می گفتند شما خلیفه مسلمین هستید، پس چرا لباس های بهتر نمی پوشید؟ فرمودند"خداوند بر رهبران دینی واجب کرده مثل ضعیف ترین مردم رفتار کنند"

وی به ساده زیستی حضرت اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند "من از دنیای شما به دو جامه و دو قرص نان اکتفا کردم" که این مسئله نشان از نهایت ساده زیست بودن ائمه معصومین (علیهم السلام) دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان توصیه کرد: اگر نمی توانیم در جامعه دست فقرا را بگیریم، حتی الامکان سطح زندگی های خودمان را پایین بیاوریم که موجب حسرت فقرا نشود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha