شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: تیم مذاکره کننده از همان خطوط اصلی و خطوط قرمز و برنامه‌هایی که ملت خواهان آن بودند و در کلمات رهبری به آن تذکر داده شده بود به هیچ وجه تجاوز و تعدی نکردند و بر همان خطوط پافشاری کردند.

آیت الله مقتدایی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اظهار کرد: در رابطه با جمع بندی  که از مذاکرات هسته‌ای اعلام شده است ما موظف هستیم از تیم مذاکره کننده از دو جهت تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات بسیار مشکل و طاقت‌فرسا بود و تیم مذاکره کننده ایرانی با تلاش و جدیت کامل در این مذاکرات نفس‌گیر موفق شدند گفت: این تیم مدتی را به صورت شب و روز به مذاکرات عمیق پرداختند، مخصوصاً طرف مقابل معاند است و در این مقام است که حق را از بین ببرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: این مذاکرات و ادامه این جلسات و تحمل این سختی‌ها نیاز به یک صبر و بردباری بالایی دارد که تیم مذاکره کننده ایرانی با تحمل همه این مشقت‌ها که می‌دانیم حتی استراحت را از انسان می‌گیرد و افکار انسان را مشغول می‌کند، توانستند صبر و بردباری بالایی از خود نشان دهند.

وی بیان کرد: از این جهت که در این مذاکرات طولانی و با این کیفیت، علاقه، شوق و نشاط به مذاکره پرداختند وظیفه داریم که از آنها تشکر کنیم و برای آنها از خداوند اجر و پاداش بخواهیم.

آیت الله مقتدایی ابراز داشت: تیم مذاکره کننده از همان خطوط اصلی و خطوط قرمز و برنامه‌هایی که ملت خواهان آن بودند و در کلمات رهبری به آن تذکر داده شده بود به هیچ وجه تجاوز و تعدی نکردند و بر همان خطوط پافشاری کردند و موجب عزت اسلام، کشور و ملت شدند که از این جهت نیز باید از آنها قدر دانی کرد.

وی بیان کرد: هنوز این جمع بندی به صورت توافق نامه نیست و باید در کنگره آمریکا و در مجلس ایران مورد بررسی قرار گیرد و معلوم نیست که باز آنها نظرات و ملاحظاتی داشته باشند؛ ولی با این وجود، تلاشی که کردند موجب عزت اسلام و کشور شده است و نظرات ملت را فراهم کرده است و جای قدردانی دارد و باید از خداوند بخواهیم که در ادامه راه نیز موفق باشند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha