جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/ آیت الله سید مجتبی حسینی به عنوان نماینده آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق معرفی شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، هيئتي از سوي دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي جهت معرفي نماينده مقام معظم رهبري در كشور عراق وارد نجف اشرف شدند و با شماري از علما و مراجع تقليد اين شهر ديدار و گفت‌وگو كردند. آيت‌الله تسخيري و حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قمي نيز از سوي رهبر انقلاب براي معرفي نماينده رهبري حضور داشتند.

اين هيئت كه به منظور معرفي آيت‌الله سيدمجتبي حسيني به عنوان نماينده حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر فرزانه انقلاب در نجف اشرف به اين شهر مشرف شده‌اند، جمعي از علما و روحانيون، از جمله آيت‌الله تسخيري، مشاور عالي رهبر انقلاب نيز حضور داشت.

اين هيئت، ابتدا با استقبال حجت‌الاسلام والمسلمين احمد احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف، وارد بعثه رهبري در اين شهر شدند و پس از تبيين اهداف و برنامه‌هاي هيئت توسط حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق، به زيارت مرقد شريف امير مومنان، حضرت علي ابن ابيطالب عليه‌السلام رفتند.

ديدار با حضرت آيت‌الله فياض، يكي از مراجع معظم تقليد نجف اشرف از ديگر برنامه‌هاي شامگاه دوشنبه اين هيئت بود. در اين ديدار، ضمن معرفي آيت‌الله حسيني به عنوان نماينده جديد مقام معظم رهبري در عراق توسط آيت‌الله تسخيري، حاضران ياد و خاطره نماينده پيشين رهبر انقلاب، مرحوم آيت‌الله آصفي در نجف اشرف را گرامي داشتند و توفيقات آيت‌الله حسيني، نماينده جديد حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در عراق را از خداوند متعال مسئلت كردند.

حضرت آيت‌الله فياض در اين ديدار، آمادگي حوزه علميه نجف اشرف براي همكاري با نماينده جديد مقام معظم رهبري را اعلام كرد و گفت: اميدواريم همچنان منش و روش مرحوم آيت‌الله آصفي با مديريت آيت‌الله حسيني ادامه يابد تا از اين طريق، خدمات شايسته‌اي به حوزه علميه نجف اشرف و محصلين علوم ديني و عموم مردم شريف صورت پذيرد.

يادآور مي‌شود، آيت‌الله سيدمجتبي حسيني، پيش از اين نماينده مقام معظم رهبري در كشور سوريه بود و خدمات شايسته‌اي را در آن منطقه از خود به يادگار گذاشت.

آيت‌الله حاج شيخ محمدمهدي آصفي، بامداد پنجشنبه 14 خرداد و در سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي دار فاني را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha