چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و امامان جمعه قم، از پایگاه مجازی و اطلاع رسانی ستاد نمازجمعه این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم نکوداشت نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و امامان جمعه موقت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه موقت قم با تقدیر از تلاش فعالان نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه قم به خاطر حضور مراجع و آیات عظام، مردم انقلابی در این شهر و همچنین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، یکی از مهمترین جایگاه های نماز جمعه کشور می باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه و میزبانی حرم مطهر(س) گفت: همه باید تلاش کنیم که تا ضمن بیان جایگاه نماز جمعه و آثار پربرکت آن برای جامعه، بر شکوه این نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن بیافزاییم.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه موقت قم نیز در سخنانی با بیان ویژگی های نماز جمعه قم، این نماز را یکی از نمادهای اصلی اسلامیت این کشور دانست و گفت: نماز جمعه از جمله مهمترین جایگاه های هدایت جامعه و بیان مواضع انقلابی و دینی مردم جامعه است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امام جمعه موقت قم نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت خدمت به نماز گفت: همه ما خادمان نماز هستیم و ارزش این خدمت رسانی به مخدوم است و باید بدانیم که خدمت گذاران بهترین مردم بوده و باید در شأن این جایگاه، تلاش کنیم.

آخرین سخنران این مراسم، نیز حجت الاسلام والمسملین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود که در سخنانی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری، به راه های توسعه و افزایش جذابیت های این نماز در کشور تاکید کرد.

در این مراسم همچنین سایت ستاد نماز جمعه استان قم نیز بارگذاری و افتتاح شد؛ این سایت شامل بخش های متنوعی چون اخبار ائمه جمعه، برنامه نماز های جمعه آتی، اعلان برنامه ها، معرفی اعضای ستاد و ... می باشد.

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به تجلیل از خادمان نماز جمعه استان قم اعم از مدیران ملی و لشکری و خدمت رسانی در بخش های گوناگون اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha