جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی

حوزه/ هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با شعار" پیامبر رحمت ، رسالت رسانه های مقاومت" از بیست پنجم تا بیست و هفتم مرداد در مرکز همایش بین المللی صدا و سیمای تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی ،در جمع خبرنگاران گفت: امروز رسانه های غربی ، معاند و استکبار برنامه هایی برای مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام و تلاش برای معرفی اسلام به عنوان دین خشنونت و تروریسم دنبال می کنند.

وی با اشاره به برگزار ی این اجلاس ادامه داد: در این اجلاس 5گروه شرکت کننده داریم، گروه اول شامل تمامی اعضا و مدیران شبکه های عضور اتحادیه هستند که حدود220نفر عضو از 35کشور جهان را شامل می شود، گروه دوم شرکت کنندگان در بازار فیلم اسلامی هستند که رقمی قابل توجه بوده و گروه سوم شامل خانواده های 9شهید عضور اتحادیه هستند که رد میدان های نبرد با استکبار در عراق و سوریه و لبنان به فیبض شهادت نائل آمده اند.

حجت الاسلام علی کریمیان، افزود: گروه چهارم نیز از برخی کشور ها و دو وزیر اطلاع رسانی از دو کشور اسلامی می باشند.

وی، افزود: ششمین بازار فیلم اسلامی هم پس از این اجلاس افتتاح خواهد شد این بازار برای عرصه محصولات پاک در عرصه رسانه است و مقدمه ای برای حضور فیلم های اسلامی در دنیا به شمار می رود، امسال 90شرکت کننده در این عرصه داریم و فیلم ها به لحاظ کیفی ارتقاء یافته اند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی، ادامه داد: نمایشگاه فناوری رسانه از دیگر برنامه های این قسمت است که در آن آخرین تحولات فنی رسانه ای با نگاه بومی سازی و تاتکتیکی کردن رسانه به معرض نمایش گذاشته می شود.

وی، اضافه کرد: برای ایجاد رقابت سالم و انجام تولیدات فاخر تاکنون600اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از بازبینی ، در اختتامیه به آثار برگزیده جوایزی تعلق می گیرد

حجت الاسلام کریمیان، در ادامه از رونمایی نشان حلال مدیا که برند حلال برای عرضه محصولات رادیو تلویزیون است خبر داد و گفت: شعار این برند تولید پاک، رسانه و نسل پاک است.

وی، با بیان اینکه برنامه رونمایی از اولین دوره کتاب آموزشی در این اجلاس برگزار می شود گفت: کمیسیون های چهارگانه موسسات رادیو تلویزیونی با سخنرانی مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهند کرد

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی، در پایان گفت: در مراسم اختتامیه  نیز برنامه های از جمله تجلیل از شهدای رسانه، تجلیل از فیلم ساز برتر جهان اسلام و همچنین تجلیل از پیشکوستان عرصه رسانه اسلامی و معرفی برگزیده گان جشنواره و رسانه های نمونه مقاومت را خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha