جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عقیل سراج - ريیس نهضت‌ العلمای اندونزی

حوزه / در یکی از حوزه‌های علمیه اندونزی که با حمایت یکی از کشورهای عربی فعالیت می‌کند، سه نفر تروریست تربیت شد که عملیات بمب‌گذاری در سه مکان مهم اندونزی انجام داده‌اند... در حال حاضر ۸۰۰ نفر از اتباع اندونزیایی به داعش پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» عقیل سراج، ريیس سازمان نهضت‌العلمای اندونزی در دیدار روز گذشته (دوشنبه 9 شهريور) خود با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اين كشور، رهبری شایسته آیت‌الله خامنه‌ای را دليل پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ايران دانست.

بنابر اعلام رسمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتداي این دیدار  محمدی، سفير كشورمان در اندونزي، ضمن عرض تبریک به عقیل سراج به دليل انتخاب مجدد وي به ریاست سازمان نهضت‌العلما در اندونزی در انتخابات اخیر، گفت: ایران در سه عرصه کلی بهداشتی و پزشکی، آموزشی و فرهنگی و همچنين اقتصادی، آماده همکاری با این سازمان است.

وي در ادامه به سفر اردیبهشت ماه دکتر روحانی به اندونزی اشاره و اظهار كرد: در سفر آقای ريیس جمهور به اندونزی، تهیه نقشه راه برای همکاری‌های دو جانبه مورد تأکید قرار گرفت.

محمدی در ادامه ضمن تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی با نهاد جمیعه القراء و الحفاظ نهضت‌العلماء که رایزنی فرهنگی ايران از چندی قبل آن را آغاز كرده است، گفت: ایران آمادگی دارد در عرصه‌های مختلف قرآنی با این سازمان همکاری كند.

سفير كشورمان همچنین در ادامه سخنان خود گفت که در سمینار بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» همراه با نمایشگاه بین‌المللی اقتصادی ـ فرهنگی که سازمان نهضت‌العلما در مهرماه برگزار خواهد كرد، ایران حضور فعالي خواهد داشت و اساتید محترم ابرانی در سمینار شرکت خواهند كرد..

محمدی همکاری در زمینه مساجد و تبادل استاد دانشجو میان دانشگاه‌ها و حوزه‌های دینی و همچنین تشکیل شورای علمای ایران و اندونزی را از زمینه همکاری میان طرفین برشمرد.

در ادامه اين ديدار عقیل سراج، گفت: آنچه امروز برای جهان اسلام مهم است؛ حفظ امت اسلام از اسلام رادیکالی و خشونت‌گراست.

تربیت تروریست با حمایت برخی کشورهای عربی!

وي افزود: در یکی از حوزه‌های علمیه اندونزی که با حمایت یکی از کشورهای عربی فعالیت می‌کند، سه نفر تروریست تربیت شد که عملیات بمب‌گذاری در سه مکان مهم اندونزی انجام داده‌اند. در حال حاضر 800 نفر از اتباع اندونزیایی به داعش پیوسته‌اند که 30 نفر از آنان کشته شدند و عموم این افراد عرب‌های اندونزیایی هستند.

عقیل سراج سپس با استقبال از همکاری سازمان نهضت‌العلما اندونزي با ایران گفت: ما برای تبادل استاد برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های وابسته به نهضت‌العلما اعلام آمادگی می‌کنیم. همچنین در مرحله بعدی با تشکیل شورای علما متشکل از علمای اهل سنت و شیعه ایرانی و نیز اندونزیایی موافق هستیم چرا که در اندونزی نسبت به ایران اطلاعات چندانی وجود ندارد.

وي در ادامه با بيان اينكه معرفی ایران یکی از وظایف نهضت‌العلما خواهد بود و مردم اندونزی علاقمند به راهکارهای تعامل‌گرا و میانه‌رو با ایران هستند، گفت: در خصوص همکاری‌های اقتصادی و پزشکی نيز آماده همکاری هستيم و در این راستا شایسته است از یک پروژه کوچک شروع کنیم.

عقیل سراج در پايان سخنان خود با ابراز خوشحالی از موفقیت‌های ایران، گفت: ما از تمامی مواضع ایران در عرصه بین‌الملل که باعث سربلندی این كشور شده است حمایت می‌کنیم و از توافق هسته‌ای به دست آمده نیز خوشحالیم. یقین داريم كه این موفقیت‌ها به دليل رهبری قاطع  و شايسته آیت‌الله خامنه‌ای است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha