چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انجمن تخصصی الهیات اسلامی در فرانکفورت

حوزه/ انجمن تخصصی الهیات اسلامی با هدف حضور در گفتمان های اجتماعی، ایجاد یک فرهنگ تخصصی علمی در این زمینه و نیز نمایندگی از افرادی که در مطالعات الهیات اسلامی اشتغال دارند، در فرانکفورت آلمان آغاز به کار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از http://www.uni-muenster.de/  متخصصان الهیات اسلامی بر آن هستند که انجمن تخصصی «جامعه آلمانی برای مطالعات الهیات اسلامی» (DEGITS) را در فرانکفورت آلمان بنیان نهند. این افراد می خواهند از این طریق فرصت امکان حضور در گفتمان های اجتماعی را فراهم سازند، یک فرهنگ تخصصی علمی را در این زمینه بنا کرده و همچنین افرادی را که در مطالعات الهیات اسلامی اشتغال دارند، نمایندگی کنند.

هری هارون بهر، استاد تعلیم و تربیت دینی اسلامی از شهر فرانکفورت – ریاست هیأت مدیره را برعهده دارد و سمت قائم مقامی او را احمد میلاد کریمی، استاد فلسفه دین دانشگاه مونستر بر عهده دارد.

قبل از آغاز به کار رسمی این انجمن، بسیاری از الهی دانان اسلامی از آلمان برای عضویت در این انجمن تخصصی اقدام کرده اند و درخواست های متعددی نیز از خارج از آلمان برای عضویت ارائه شده است. درخواست تقاضای عضویت برای تمامی کسانی که خود را متعهد به اهداف مندرج در اساسنامه انجمن می دانند، آزاد است.

این جامعه متشکل از متخصصان الهیات اسلامی می کوشد تا چهره آکادمیک این حوزه را تقویت کند و همچنین این مطالعات را با توجه به تنوع و تکثر سنت های آموزشی اسلامی، فرهنگ ها و انواع زیست عملی اسلامی در آلمان، صورت بندی کند. این می تواند گام مهمی برای نزدیکی علم و جامعه مدنی در موضوعات مرتبط با اسلام باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha