جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 358002
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در بیوت مراجع

حوزه/مراسم سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (ع) با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، روحانیون، علما و عموم عاشقان اهل بیت(ع) در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام حائری کرمانشاهی، در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، به ارائه مباحثی در رابطه با ولایت، امامت و ازدواج حضرت امام جواد(ع) پرداخت و گفت: پرداختن به این سه مسئله در شرائط فعلی بر اهل علم لازم و ضروری است تا زوایای هر یک برای مردم مشخص شود.

سخنران این مراسم ادامه داد: ولادت امام جواد(ع) از این لحاظ اهمیت دارد که حضرت امام رضا(ع) تا چندین سال فرزندی نداشتند و دشمن حرکت مذبوحانه ای  علیه شیعه و امامت به راه انداخته بود، اما با ولادت آن بزرگوار بسیاری از فتنه ها و توطئه های دشمن علیه شیعه خنثی شد و دشمن نتوانست به اهداف پلید خود برسد.

وی ادامه داد: امامت حضرت جواد الائمه (ع) در سن 7 سالگی هم یکی از دیگر دلایل بر توحید و امامت است. زیرا خدای متعال همان طور که قدرت دارد فرزندی را در درون شکم مادر به سخن در بیاورد، قدرت دارد کودک 7 ساله ای را برای امامت و ارشاد مردم انتخاب کند تا این امر مقدمه ای برای امامت حضرت ولی عصر(ع) در سن کودکی باشد.

 سخنران این مراسم اظهار داشت: مسئله سوم ازدواج امام جواد(ع) با دختر خلیفه عباسی بود که از روی فشار و اجبار صورت گرفته بود. مأمون خلیفه عباسی با این کار دو هدف کوتاه و بلند مدت را دنبال می کرد، هدف کوتاه مدت این بود که بعد از مسموم کردن امام رضا(ع) و فهمیدن مردم از این واقعه، بتواند جلوی قیام مردمی علیه خود را بگیرد.

حجت الاسلام حائری کرمانشاهی ابراز داشت: هدف  بلند مدت او این بود که شنیده بود در آینده فردی از خاندان پیامبر(ص) خواهد آمد و برمردم حکومت خواهد کرد، از این طریق خواست تا با فرزند دار شدن دختر او از امام جواد(ع)، امام آخر الزمان از نسل خلیفه عباسی باشد.

سخنران این مراسم در پایان اظهار داشت: خدای متعال از همه چیز آگاهی کامل دارد و توطئه های مأمون را خنثی کرد، زیرا "ام الفضل" از حضرت جواد الائمه(ع) فرزندی به دنیا نیاورد و خدا این برکت و عظمت را در زنی دیگر قرار داد.

خاطرنشان می شود مراسم های مشابهی به همین مناسبت دربیوت سایر مراجع تقلید،آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و حضرت آیت الله علوی گرگانی برگزار شد. 

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha