جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ امروز باید کمیته حقیقت یاب ابعاد فاجعه دردناک منا را بررسی کرده و در یک اتفاق بزرگ، کشورهای مسلمان برای اداره امور حج تصمیم گیری کرده و آن را در دست گیرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، صبح امروز در افتتاحیه کمیسیون های هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، در ساری، با تسلیت جان باختگان تعدادی از حجاج در فاجعه منا، گفت: این اتفاق نشان می دهد که آل سعود لیاقت عنوان خادمین الحرمین را نداشته و در اداره حج بی کفایت است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: امروز باید کمیته حقیقت یاب موضوع را بررسی کرده و در یک اتفاق بزرگ، کشورهای مسلمان برای اداره امور حج تصمیم گیری کرده و آن را در دست گیرند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه در ادامه با اشاره به جایگاه این نهاد مهم حوزوی، افزود: جامعه مدرسین، نهادی با سابقه بیش از نیم قرن است و در طول مدت فعالیت، خدمات بسیاری داشته و شخصیت های علمی طراز اولی در آن عضویت داشته و تاکنون بسیار خوب عمل کرده است.

*اعتماد مراجع عظام و بزرگان به جامعه مدرسین

آیت الله مقتدایی با اشاره به اعتماد مراجع عظام و بزرگان به جامعه مدرسین، ابراز داشت: این نهاد توانسته با اقدامات خود بخشی از مشکلات کشور را بررسی و در راستای حل آنها گام بردارد.

وی به نحوه شگل گیری اجلاسیه هفتم منطقه ای جامعه مدرسین اشاره کرد و  گفت:  بعد از برگزاری شش اجلاسیه منطقه ای، اجلاس هفتم با حضور علمای سه استان مازندران ، گیلان و گلستان  و با تشکیل سه کمیسیون برنامه ریزی شد تا مشکلات کشوری  به خصوص منطقه ای مورد بررسی قرار گیرید

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: مصوباتی که در این کمیسیون ها بررسی و تصویب می شود، به هیئت رئیسه جامعه مدرسین ارجاع و در آن جا پس از بررسی، به نهادها و ارگان های مربوطه کشوری ارجاع داده می شود، تا مشکلات رفع گردد.

*نامه جامعه مدرسین به رئیس جمهور

وی با اطمینان دادن به این مسئله که تمام مصوبات این اجلاسیه بررسی می شود، به ذکر مثالی اشاره کرد و افزود: در دوره های قبل یکی از مشکلاتی که در اجلاسیه مطرح شد، این بود که برخی از هنرمندان که در نقش روحانی، در سینما و تلویزیون حضور می یابند، سابقه درخشانی نداشته و حضور آنها به عنوان روحانی، وهن روحانیت بود، لذا این مسئله را بررسی و در جلسه ای هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را مطرح کردیم، ولی این مهم رفع نشد.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: جامعه مدرسین، وزیر بعدی ارشاد را نیز بابت همین مسئله دوباره بازخواست کرد، اما بازهم رفع نشد تا این که جامعه مدرسین نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهور نوشته و از وی خواست تا مسئله را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کند تا مشکل رفع و به قانون تبدیل گردد.

*دستور رئیس جمهور

وی اضافه کرد: رئیس جمهور دستور داده است تا این مسئله در شورای انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و تبدیل به قانون گردد، تا این مهم دیگر دستاویز مجموعه ها یا وزرا قرار نگیرد.

*لزوم رصد مشکلات استانی و کشوری

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: اعضای کمیسیون ها باید با جدیت مسائل استان و کشور را رصد کرده و مصوبات خود را جهت رفع مشکلات به هیئت رئیسه جامعه مدرسین تقدیم نمایند و مطئمن باشند این مصوبات بررسی و مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha