جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی ابراهیمی / رئیس دفتر جامعه مدرسین

حوزه/ در نخستین روز هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، کمیسیون های سه گانه این اجلاسیه تشکیل جلسه داده و مشکلات منطقه ای و کشوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی سیریزی در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به ساری، به ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری این اجلاسیه پرداخت و اظهار داشت: بعد از طرح برگزاری اجلاسیه های سراسری توسط جامعه مدرسین، برگزاری اجلاسیه های منطقه ای به درخواست علمای بلاد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که اولین اجلاسیه در شهر مقدس مشهد برگزار شد، افزود: اجلاسیه های منطقه ای بعدی در شهرهای ارومیه، اهواز، یزد، کرمانشاه، و شیراز برگزارشد و امروز هم اجلاسیه هفتم با محوریت سه استان مازندران، گیلان و گلستان به میزبانی ساری در حال برگزاری است.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای اجلاسیه هفتم از نه ماه پیش آغاز و با توجه به هماهنگی با نمایندگان ولی فقیه در این سه استان، تاکید فراونی در با کیفیت برگزار شدن این اجلاسیه شد.

وی در ادامه با اشاره به این که هر کدام از این استان ها کمیسیون هایی تشکیل داده و مشکلات و معضلات کشوری و منطقه ای را بررسی کردند، گفت: در نهایت پس از جمع بندی نتایج کمسیسون های استانی، سه کمیسیون اصلی "حوزه و روحانیت"، "فرهنگی-تبلیغی" و "سیاسی –اجتماعی و اقتصادی" تشکیل شد که هم اکنون این کمیسیون ها در جال بررسی آخرین مصوبات خود هستند تا نتایج را فردا در اجلاسیه عمومی که با حضور شخصیت های کشوری برگزار می شود، ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی خاطرنشان کرد: کمیسیون "حوزه و روحانیت" به ریاست آیت الله سید محمد غروی و دبیری حجت الاسلام و المسلمین نواب، مسئول دبیر خانه شورای عالی حوزه های علمیه، در 5محور "آموزش"، "پژوهش"، "اخلاق و تربیت سیاسی اجتماعی"،" مدیریت و برنامه ریزی"و "مالی، اعتباری و رفاهی و اجتماعی" مسائل مربط به کشور در حوزه روحانیت را بررسی می کنند.

وی ادامه داد: در کمیسیون "سیاسی، اجتماعی و اقتصادی" به ریاست آیت الله شاهرودی و دبیری حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال نیز بررسی سه محور "آسیب ها و مشکلات در سطح ملی"، "بررسی مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منطقه" و همچنین "محیط زیست" در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: کمیسیون "فرهنگی و تبلیغی" که بیشترین اهمیت را از نظر این اجلاسیه دارد نیز به ریاست آیت الله طبرسی و دبیری حجت الاسلام والمسلمین نبوی، به بررسی موضوعات "علم و تاثیرگذاری روحانیت"، "ظرفیت های تبلیغی" و "آسیب ها و چالش های فرهنگی و تبلیغی کشور و منطقه" می پردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha