جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
عزاداری در مرکز اسلامی برزیل

همزمان با ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)، مراکز شیعیان، مساجد، حسینیه ها و انجمنهای سراسر برزیل و شهرهای مهم، با حضور پرشور شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،‌همزمان با ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)، مراکز شیعیان، مساجد، حسینیه ها و انجمنهای سراسر برزیل و شهرهای مهم،  با حضور پرشور شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد. همچنین برای اولین بار مراسم عزاداری و  روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) به زبان پرتغالی توسط یکی از مستبصرین برزیلی که امسال به حج مشرف شده بود در ساوپاولو برگزار شد.

در این میان مرکز اسلامی برزیل همچون سال های گذشته اقدام به برگزاری این مراسم با حضور مسلمانان، شیعیان و محبان اهل بیت (ع) از ملیت های مختلف (لبنانی، عراقی، ایرانی، برزیلی، افغانی، سوری) در ساوپاولو نمود.

این مراسم  با زیارت امام حسین (ع) و یاران وفادارش و تلاوت آیات نورانی قرآن کردیم شروع، و ضمن برگزاری مراسم سوگواری و روضه خوانی و سخنرانی، حضرت حجه الاسلام و المسلمین شیخ طالب حسین الخزرجی  با بررسی و تبیین ابعاد و آرمانهای الهی و انسانی نهضت عظیم عاشورا، به تفسیر و تطبیق این حادثه با جریانات سیاسی اخیر در عصر حاضر می پردازد. در انتهای مراسم، با مداحی و سینه زنی، مدعوین میمهمان سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میشوند.

امسال همانند سالهای قبل و با همکاری مرکز اسلامی برزیل و سازمان انتقال خون برزیل، پرونده ای به نام مبارک حضرت امام حسین (ع) در بیمارستان مرکزی ساوپاولو باز گردید که آماده استقبال از اهداء کنندگان خون به نام امام حسین (ع) می باشد. این کمپین که برای اولین بار در سطح کل برزیل توسط مرکز اسلامی برزیل اعلام شده است، از اول محرم تا روز اربعین امام حسین (ع) فعال میباشد، و کل محبان اهل بیت (ع) میتوانند به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و به نام امام حسین برای نیازمندان خون اهدا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha