پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سرهنگ نورعلی

حوزه/ یک مقام مسئول نیروی انتظامی استان قم از راه اندازی باجه صدور گذرنامه ویژه طلاب در مدرسه عالی دارالشفاء خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ نورعلی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان قم  امشب در جمع طلاب عازم مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: طی مقدمات فراهم شده طلاب می توانند 24 ساعته گذرنامه جدید دریافت کنند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن گذرنامه معتبر و اخذ ویزا برای ورود به خاک عراق تصریح کرد: به منظور تسهیل در امر دریافت گذرنامه برای روحانیون معزز حوزه های علمیه این عملیات با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان قم و به کارگیری پرسنل این پلیس مهاجرت و گذرنامه استان قم، فرایند اخذ و تحویل گذرنامه برای روحانیون 24 ساعته خواهد بود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان قم بیان داشت: طلاب توجه داشته باشند از ایران ویزا اخذ کنند تا با تراکم جمعیت در مرز عراق مواجه نشوند.

وی خطاب به طلاب و فضلای حوزه های علمیه گفت: زائران اربعین حسینی به توصیه ها و هشدارهای پلیس توجه کنند و در صورت نداشتن گذرنامه به مرزها نروند.

نور علی ادامه  داد: در اربعین امسال خروج از مرز فقط با گذرنامه معتبر که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد امکان پذیر است و افرادی که گذرنامه ندارند به مرزها مراجعه نکنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان بیان داشت: زائران به منظور حفاظت از مدارک خود و پیشگیری از مفقود شدن آنها از همراه داشتن مدارک غیرضروری خودداری کنند، و اسناد و مدارک خود را به افراد ناشناس و غیرمطمئن واگذار نکنند.

وی با اشاره به این فصل از سال و احتمال بارش باران و سرد شدن هوا، گفت: زائران اربعین حسینی از همراه بردن کودکان و افراد سالخورده و ناتوان در آیین پیاده روی اربعین خودداری کنند.

نورعلی با اشاره به راه اندازی چند توقفگاه برای خودروهای زائران در مرزهای شلمچه و چذابه یادآور شد: زائران اربعین حسینی می توانند خودروهای شخصی خود را در توقفگاه های تعیین شده پارک کرده و با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تا مرزهای شلمچه و چذابه تردد کنند.

وی  با بیان اینکه زائران زمان بازگشت خود را به ساعات پایانی اربعین موکول نکنند، گفت: در این صورت انتقال و جا به جایی آنان به مقصد نهایی با مشکل و اختلال و کندی روبه رو می شود، ضمن اینکه زائران اربعین در هنگام بازگشت از این سفر معنوی از خودروها و اتوبوس های تعیین شده برای تردد استفاده کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان قم در پایان گفت: طلاب با گذرنامه معتبر و از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد عراق  شوند و از مرزهای دیگر استفاده نکنند.

انتهای پیام   17/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha