دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
سمینار آشنایی با اسلام در مانیتوبای کانادا

حوزه/ با هدف آشنا کردن مردم با اصول و مبانی اسلام و ضرورت گفتگو و تعامل بین پیروان ادیان، سمینار آشنایی با اسلام از سوی انجمن اسلامی مانیتوبا کانادا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» انجمن اسلامی استان مانیتوبای کانادا، یک سمینار آموزشی با موضوع اسلام و مسلمانان در شهر «موردن» این کشور برگزار کرد.

ادریس الباکری، مدیر انجمن اسلامی مانیتوبا درباره این سمینار که بخشی از آن به پاسخگویی به سؤالات مردم اختصاص داشت گفت: «ما در زمانه دشواری به سر می بریم که برای همه سخت و مشکل است. تنها راه بهتر کردن این وضعیت این است که با یکدیگر صحبت کنیم.»

پیتر کانتلون، برگزارکننده مراسم هم گفت: «امیدوارم پس از حضور در این گردهمایی، شرکت‌کنندگان به این نتیجه برسند که همه مردم مثل هم نیستند، و نمی‌توان تمامی افراد یک جامعه را به یک چشم نگاه کرد. این روزها ترس، تردید و دودلی زیادی بین مردم وجود دارد. مردم در رابطه با رویدادهای جهانی به شدت دچار کمبود اطلاعات هستند و در نتیجه تلاش میکنند به هرشکلی این خلأ را پر کنند.»

جهل و کمبود اطلاعات؛ عامل تعصبات ضد اسلامی

وی با تأکید بر این که این جهل و کمبود اطلاعات درست درباره اسلام باعث ایجاد تعصبات ضد اسلامی می‌شود گفت: «افزایش آگاهی مردم باعث افزایش مدارا بین آنها می‌شود و هدف این سمینار دقیقا همین است: افزایش آگاهی.»

الباکری، در این کنفرانس که بیش از 150 نفر از اقشار مختلف شهر موردن در آن شرکت کردند، راجع به اصول اسلام و چگونگی زندگی مسلمانان در کشور کانادا سخنرانی کرد. وی همچنین در پاسخ به سؤالات مربوط به ورود پناهجویان مسلمان به کانادا گفت: «در چنین برهه‌های سختی است که ارزش‌های ما به چالش کشیده شده و آزمایش می‌شوند. اگر واقعا به ارزش‌هایی که ادعای آنها را داریم، معتقدیم باید به پناهندگانی که در این زمانه سخت به یاری ما محتاج هستند، کمک کنیم، چرا که همیشه خلوص ارزش‌ها در زمانه‌های سخت، مورد آزمایش قرار می‌‌‌گیرد.»

انجمن اسلامی مانیتوبا تا کنون برگزارکننده مراسم‌های مختلفی مانند این سمینار آموزشی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha