شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برجام

حوزه/ نشست علمی «برجام و تأثیرات آن بر نظم نوین خاورمیانه» امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ابتدای این نشست علمی، دکتر علی اکبر معلم، به عنوان دبیر جلسه با شرح مساله مورد بحث در این نشست گفت: برجام یکی از مهمترین توافقات صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی است که طی روند این برنامه اقدام جامع مشترک با ویژگی هایی همراه بود.

وی افزود: با توجه به شرایط بسیار حساس منطقه در دوران تنش منطقه ای به قول بسیاری از کارشناسان این احتمال می رفت که این برنامه بتواند با کاستن تنش میان ایران به عنوان یکی از راهبردی ترین قدرت های منطقه و آمریکا و کشورهای غربی، توازنی در منطقه ایجاد کند.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز این برجام به مرحله اجرای عملی نرسیده است شناسایی روندهای مختلف و پیش روی کشورهای منطقه در این زمینه حائز اهمیت است که دفتر تبلیغات سعی دارد در نشست های مختلف به بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی این موضوع بپردازد.

پس از وی، دکتر محمد ستوده، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم و دکتر مقصود رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارشناس این نشست به ارایه بحث پرداختند.

سخنران اول این مراسم دکتر ستوده بود که با اشاره به نگاه های منفی و مثبت نسبت به برجام، به تشریح نگاه مثبت خود نسبت به این پدیده سیاسی پرداخت.

در ادامه نیز دکتر مقصود رنجبر، به تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی و وضعیت تاریخی خاورمیانه و بازیگران اصلی این منطقه پرداخت.

در پایان نیز مراسم پرسش و پاسخ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha