جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه / راهپیمایی اربعین مثل یک راهپیمایی جهانی علیه استکبار است و درحال ‌حاضر تهدید داعش در راه نجف به کربلا وجود ندارد و امنیت برای زوار برقرار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی در نزدیک عمود 1120 درحالی‌که تقریباً دو ساعت برای رسیدن به کربلا فاصله وجود دارد، زائران حسینی، اعم از زن و مرد، خردسال و سالمند، را می‌بینیم که با اشتیاق وصف‌ناشدنی، به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می‌کنند.

در میان زائران، از کشورهای مختلف مانند عربستان سعودی، کشورهای عربی، شهرهای مختلف عراق و حتی برخی از کشورهای اروپایی، چون انگلیس، را شاهد هستیم که هرکدام پرچم‌های «یا حسین (ع)» را به دوش گرفته‌اند و با اخلاص خود که گواه آن پاهای تاول‌زدة آنهاست به سمت کربلای معلا حرکت می‌کنند.

به سراغ برخی از بانوان عراقی که در مسیر پیاده‌روی حضور دارند می‌رویم و با آنها دربارة راهی که طی کرده‌اند و اهداف‌شان گفت‌وگوهای کوتاهی را انجام می‌دهیم، چراکه آنها عجلة زیادی برای رسیدن به بارگاه ملکوتی امام شهید خود، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند.

از بانوی عراقی سوال کردم: از کجا آمده‌اید و چند روز است که در مسیر پیاده‌روی حضور دارید و برای چندمین سال است که به زیارت اباعبدالله الحسین (ع)، در راهپیمایی باشکوه اربعین شرکت کردید؟

وی گفت: ما از نجف حرکت کرده‌ایم و سه روز است که پیاده‌روی می‌کنیم و امسال، نهمین سال است که با گروهی از بانوان مشرّف به این زیارت شده‌ایم.

بانوی عراقی گفت: ما نه‌تنها در اربعین، که در ایام شعبانیه نیز، که تولد امام حسین (ع) است، با پیاده‌روی خود را به حرم امام حسین (ع) می‌رسانیم. وی در پاسخ به سوال ما که پیاده‌روی اربعین در شرایط کنونی عراق چه تاثیری می‌تواند داشته باشد،  گفت: شاید این پیاده‌روی به لحاظ اقتصادی تاثیرگذار نباشد، اما از لحاظ معنوی ما را تقویت می‌کند تا با هر ظالمی، بالاخص گروه تروریستی داعش مبارزه کنیم.

پیاده روی اربعین؛ راهپیمایی ضداستکباری است

در ادامه با یک مرد عراقی که در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی حضور دارد به گفت‌وگو پرداختیم. وی گفت: راهپیمایی اربعین مثل یک راهپیمایی جهانی علیه استکبار جهانی است و خوشبختانه درحال‌حاضر تهدید داعش در راه نجف به کربلا وجود ندارد و امنیت برای زوار برقرار است.

وی ادامه داد: البته برخی تهدیدها از گوشه و کنار وجود دارد، اما تاثیری ندارد. شما به یاد دارید که در سال‌های گذشته مسیر نجف به کربلا پر از انفجار بود، اما زائران حسینی الله‌اکبرگویان این مسیر را تبدیل به مسیر امنی برای پیاده‌روی زائران اربعین کردند.

در ادامه زائرانی را می‌بینیم که درحالی‌که وضعیت جسمی مناسبی ندارند و با ویلچر و در کنار همراهان‌شان مسیر را طی می‌کنند.

برای همدردی با حضرت زینب(س) آمده ایم

بانوی عراقی می‌گوید: ما از شهر سماوه تا نجف آمدیم و از نجف تا کربلا، سه روز، پیاده‌روی کردیم. گروه ما فقط متشکل از بانوان است و برای همدردی با حضرت زینب (س) که چنین روزهایی در مسیرِ اسارت بودند، در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردیم و تنها از این طریق می‌توانیم کمی مصائب حضرت زینب (س) را درک کنیم و به خاندان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تسلیت عرض کنیم.

بانویی که روی ویلچر نشسته است، می‌گوید: با اینکه مریض هستم، هرساله برای زیارت حضرت اباعبدلله الحسین (ع) در این مراسم شرکت می‌کنم.

ترسی از داعش نداریم

یکی دیگر از بانوان زائر اربعین حسینی که از بغداد عازم کربلاست، دربارة این مراسم باشکوه گفت: از زمان سقوط صدام تاکنون، در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردیم و قبلاً در زمانِ حکومت دیکتاتور عراق، امکان برگزاری چنین پیاده‌روی بزرگی وجود نداشت و تنها به‌صورت انفرادی و مخفیانه این اقدام انجام می‌شد.

بانویی که سالخورده است و توان راه‌رفتن ندارد و توسط همراهش با یک ویلچر حمل می‌شود، درخصوص حضورش در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: من به نیت حضرت زینب (س) در این مراسم شرکت کرده‌ام و ترسی از داعش و سایر گروه‌های تروریستی ندارم و در این مسیر پیش‌بینی هر خطری را کرده‌ام.

اشک شوق بانوی فرانسوی در مسیر "الی الحسین(ع)"

در ادامة گفت‌وگو با برخی از زائران اربعین حسینی شاهد حضور بانویی فرانسوی در مسیر هستیم که شوق زیادی برای رسیدن به کربلا دارد. وی گفت: سال‌ها پیش با یک مرد ایرانی آشنا شدم و در ایران ازدواج کردم و به دین مبین اسلام مشرّف شدم. وی درحالی‌که شوق زیادی برای رسیدن به کربلا داشت، خدا را شاکر بود که در این مسیر قرار گرفته و اشک شوق در چشمانش حلقه زده بود.

* گزارش: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha