شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راهپیمایی اربعین

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما ، ضمن تبیین پیام های مهم رسانه ای پیاده روی میلیونی اربعین حسینی بر لزوم رسانه ای تر کردن این مانور عظیم مذهبی و سیاسی تاکید کرد.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که پیاده روی میلیونی اربعین حسینی بزرگترین رویداد سیاسی و مذهبی در دنیای امروز به شمار می رود، اظهار داشت: عشق و ارادت میلیون ها انسان شیفته و محب سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حقیقتاً غیرقابل وصف است که شاید تنها بخشی از آن را از طریق عکس ها و تصاویر شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای و نیز شبکه های اجتماعی تلفن همراه انعکاس داد.

*مانور عظیمی که هراس در دل دشمنان اهل بیت(ع) می اندازد

وی با بیان این که حضور 20 تا 25 میلیونی زایر و عزادار در کربلای معلی در روز اربعین دارای پیام های بسیاری برای جهان کنونی است، گفت: توجه ویژه و فوق العاده آحاد مردم از شیعه و سنی و حتی مذاهب و ادیان دیگر در چنین ایامی به سمت حرم امام حسین (ع) و عتبات مقدسه ، باعث نگرانی شدید دشمنان اهل بیت(ع) شده است و آن ها در ارزیابی این حرکت عظیم مردمی دچار سردرگمی شده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان داشت: حرکت عظیم اربعین در واقع تداوم نهضت حسینی و همگام شدن با حضرت زینب (س) و کاروان اهل بیت(ع) است که گویا در اولین یا دومین اربعین به کربلا رسیدند و البته در همین روز نیز قدر مسلم این است که جناب جابر بن عبدالله انصاری به کربلا رسیده است.

*عشق و شوری وصف ناپذیر

وی افزود: این پیاده روی ها با وجود فضای ناامن عراق و نیز پذیرایی سخاوتمندانه موکب های سر راه از این زایرین میلیونی همه اش نشانه عشقی است که مردم به سیدالشهدا(ع) دارند و همان طور که در طول بیش از 13 قرن دشمنان نتوانستند به مقابله با آن برخیزند ، امروز هم دشمنان اهل بیت(ع) و اسلام ناب توان مقابله با این عشق و شور و محبت را ندارند.

*نهضتی که از همان آغاز رسانه ای شد

این کارشناس رسانه همچنین با بیان این که نهضت حسینی از همان آغاز در سال 61 از سوی امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) با روشنگری در مسیر و پس از آن ، در دنیا رسانه ای شده است، گفت: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت کاملاً عقلانی برای مقابله با دستگاه جور بنی امیه و تلاش در مسیر احیای اسلام بود و چون برای خدا و با اخلاص کامل بود این گونه در جهان ماندگار شد که می بینیم پس از این همه سال ، میلیون ها عاشق و دلداده با پای پیاده در اربعین به سمت حرم نورانی اش رهسپار می شوند.

*نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی شیعه

وی با بیان این که یکی از پیام های مهم رسانه ای این حرکت عظیم مردمی، نشان دادن روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی شیعه و محبان اباعبدالله الحسین (ع) است، تاکید کرد: در سال های اخیر که امکان رفتن شیعیان و پیاده روی به سمت حرم حسینی پیدا شده، این ماجرا خودش به یک رخداد رسانه ای بسیار گسترده تبدیل شده که لازم است رسانه های جمعی ما بیش از پیش ابعاد آن را بررسی و هویدا کنند.

*رسانه های استکباری و کمرنگ کردن پیاده روی اربعین

اکبری همچنین با اشاره به این که متاسفانه نظام سلطه به دنبال کمرنگ کردن و بی توجه نمودن افکار عمومی دنیا به این حرکت بی بدیل است، گفت: سیدالشهدا(ع) طبق محتوای ارزشمند زیارت اربعین که به دست ما رسیده، قیام کرد تا جامعه انسانی را از جهالت و ضلاتی که به آن دچار بوده نجات دهد و امروز بیش از هر زمان دیگری بشریت نیاز دارد که از این جهالت خارج شود.

وی بیان داشت: به ویژه در برهه حساس کنونی که دنیا شاهد افراط گرایی های غیرعقلانی به نام اسلام است، نیاز است که حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) از طریق عاشورا و نهضت امام حسین(ع) به جهانیان معرفی شود تا دنیا با دیدن زیبایی های حماسه حسینی ، سره را از ناسره بازشناسد و با حقیقت شریعت اسلام و مذهب رهایی بخش تشیع آشنا شود.

*معرفی اسلام ناب و نفی اسلام تکفیری

وی گفت: امروز تکفیری ها در جهان اسلام متاسفانه به نام دین و شریعت محمدی دست به هر جنایتی می زنند و حرکت های آن ها باعث شده که بخشی از مردم دنیا ، حرکات آن ها را به اسم اسلام بشناسند و باور کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما همچنین تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که با ابزارهای نوین رسانه ای پیام اربعین حسینی و عظمت آن را به جهان نشان دهیم تا همین حرکت زمینه آگاهی بخشی به توده ابنای بشری باشد.

*لزوم رسانه ای کردن گسترده پیاده روی اربعین

وی ابراز داشت: البته در روزگار کنونی به جهت توسعه ابزارهای تکنولوژیک و به خصوص شبکه های اجتماعی هر فردی خودش یک رسانه در اختیار دارد و این مساله ضرورت رسانه ای کردن پیاده روی اربعین را گوشزد می کند.

*هم نیازمند ابزاریم هم محتوای رسانه ای

اکبری با بیان این که دراین خصوص ما هم به کانال رسانه ای نیازمندیم و هم محتوای رسانه ای، گفت: محتوای آن البته همان آموزه ها و معارف غنی اهل بیت(ع) است که باید از طریق ابزارهای نوین به ویژه همین شبکه های اجتماعی آن را منتشر کنیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: به هر حال باید توجه داشت که به کوری چشم دشمنان اهل بیت(ع) بستر بسیار خوبی در اختیار ما قرار دارد و ما باید از این فرصت هر چه بیشتر و بهتر در مسیر شناساندن مکتب نورانی ائمه اطهار(ع) به خصوص نهضت و قیام حسینی به دنیا استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha