شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دختر بوکسور آمریکایی /حجاب

حوزه / دختر بوکسورآمریکایی با انتقاد از ممنوعیت حجاب در مسابقات بوکس، خواستار تغییر قوانین و اجازه دادن برای شرکت در مسابقات با رعایت پوشش اسلامی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kstp.com ، دختر 15 ساله آمریکایی قصد تغییر قوانین بوکس را داشته و می‌خواهد با حفظ حجاب مسابقه دهد.

انجمن روابط اسلامی آمریکایی گفت: درخواست تغییر قوانین یا استثنا قائل شدن، در رابطه با اجازه حفظ پوشش اسلامی در ورزش‌های دیگری چون فوتبال، کشتی، بسکتبال و وزنه برداری نیز شده است.

طبق قوانین انجمن بین المللی بوکس، دختران حق داشتن لباس پوشیده ندارند و هیچ استثنایی نیز وجود ندارد.

لیزا بوچم، مربی و صاحب ورزشگاه بوکس آپرکات در شمال شرق میناپولیس مدعی است که پوشش در نظر گرفته شده برای دختران در مسابقات به دلایل ایمنی و محافظت از سلامت ورزشکاران می‌باشد!

او همچنین با لحنی محکم و متعصبانه می‌گوید: این قوانین به دلایل کاملا موجه، از مدت‌ها پیش گذاشته شده‌اند و نیازی به تغییر آن‌ها نیست!!

مربیان بوکس نگرانند که اجازه دادن به این دختر مسلمان برای استفاده از پوشش حجاب در مسابقات، ممکن است باعث ترغیب دیگر ورزشکاران به پوشش بیشتر شود.

توجه به مسائل ایمنی یا بهانه ای برای برهنگی؟!

آمایا ظفر،  می‌گوید: به نظر من این مسئله هیچ ربطی به مسائل ایمنی ندارد و فقط بهانه‌ای برای برهنگی می‌باشد.

دختر نوجوان آمریکایی در رابطه با نقش حجاب در زندگی خود می‌گوید: حجاب عفت من است، برای همین باید موهایم را بپوشانم تا موقر باشم.

جایلانی حسین، دبیر اجرایی انجمن مینسوتا در شورای روابط اسلامی امریکایی، که درخواست تغییر قوانین را تسلیم انجمن بین‌المللی بوکس کرده است، در این باره می‌گوید: ما می‌خواهیم به این دختر نوجوان و همسالان او این فرصت را بدهیم تا بتوانند در ورزش‌های مختلف حتی بوکس نیز شرکت کنند، تنها تفاوت او مسلمان بودنش است. نداشتن اجازه پوشش مناسب برای این دختر نوجوان، تبعیض آشکار ورزشی است.

سارا کوفی، مادر آمایا نیز می‌گوید: دخترم علاقه زیادی به این ورزش دارد و هیچ چیز جلودار اراده او نیست. او تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف خود می‌کند.

آمایا به تمرین ادامه می‌دهد به این امید که روزی بتواند با حجاب اسلامی در رقابت‌ها شرکت کند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha