سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهید مدافع حرم

حوزه/ اصغر هميشه با روي خوش با مردم برخورد مي کرد و هنگامي كه به منزل مي آمد، ابتدا پاي مادر را مي بوسيد و ايشان را تكريم مي كرد، به همين خاطر مادرم هميشه او را دعا مي كرد.

برادر شهيد روحانی مدافع حرم اصغر فاطمي تبار(چرغندي) در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در اصفهان، پيرامون شخصيت اين شهيد، عنوان داشت: اصغر شخصيتي بسيار مهربان داشت و همواره در پي تحصيل علم بود و از همان دوران كودكي،‌ آرزوي روحاني شدن را در سر مي پروراند و پيگير درسهاي طلبگي مي شد.

وي ادامه داد: شهید چرخندی در سن 14 سالگي وارد حوزه علميه شهر اميديه خوزستان شد و پس از گذراندن 5 سال تحصيلي،‌ در حوزه علميه اصفهان به تحصيل ادامه داد و از لحاظ درسي در سطح بسيار بالايي قرار داشت و هيچ گاه انجام كاري را بر درسش ترجيح نمي داد.

موسي چرغندی، احترام به والدين را مهمترين خصوصيت بارز شهيد چرغندي عنوان كرد و گفت:‌ اصغر هميشه با روي خوش با مردم برخورد مي کرد و هنگامي كه به منزل مي آمد، ابتدا پاي مادر را مي بوسيد و ايشان را تكريم مي كرد، به همين خاطر مادرم هميشه او را دعا مي كرد.

وي ادامه داد:‌ مردم شهر اميديه از اصغر به عنوان يك الگو براي جوانان ياد مي كردند، چرا كه هيچ كس از او كدورتي نداشت و رفتار مهربانانه ي اين شهيد با همسايگان توجه خيلي از اهالي محل را به سمت خود جلب كرده بود.

چرغندي با يادآوري خاطره اي از برادر شهيدش گفت: روزي كه از اصفهان به اميديه آمده بود به من گفت كه بار سفر را ببندم و با هم عازم سوريه شويم، مادرم با شنيدن اين سخن بسيار ناراحت شد و بي تابي كرد، اما اصغر به مادرم گفت وظيفه همه ما اين است كه تا پاي جان از حرم حضرت زينب(س) دفاع كنيم و ما همه يك روز به مي ميريم و چه خوب است كه مرگ ما با طعم شيرين شهادت آميخته باشد.

برادر شهيد حجت الاسلام چرغندي در ادامه گفت:‌ اصغر قبل از رفتنش به سوريه وصيتي را انجام داده بود و گويي مي دانست اين سفر آخرين سفر او خواهد بود، چرا كه در وصيت نامه اش محل قبر و نحوه تشييع خود را ذكر كرده بود كه حتما او را در مزار شهداي گمنام طواف داده و سپس به خاك بسپارند.

وي اضافه كرد: اصغر حدود 4 ماه بود كه ازدواج كرده بود و پس از ازدواجش شوق به رفتن به سوريه در دلش موج مي زد و پس از حضور 20 روزه در سوريه،‌ به فيض رفيع شهادت نائل آمد و به امام خود حضرت اباعبدالله الحسين(ع) لبيك گفت.

وي با بيان اينكه مراسم تشييع اين شهيد بسيار باشكوه برگزار شد، ‌اظهار داشت: از مردم شهر اميديه با حضور 10هزار نفري خود سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند روحيه ايثار و شهادت طلبي در جامعه هنوز وجود دارد و اين مسير ادامه خواهد داشت.

38/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha