سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر فرزاد جهان بین

حوزه/ نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی به مدت یک هفته از سی ام آذر تا ۷ دی سال جاری برگزار می گردد.

دکتر فرزاد جهان بین، دبیر هفته تمدن نوین اسلامی با تشریح جزئیات برپایی این هفته گفت: هفته تمدن اسلامی با مشارکت چهارده مرکز پژوهشی، علمی و حوزوی برگزار می شود.

وی ادامه داد:  ما اکنون خود را برای رسیدن به  آینده مطلوب و  مورد نظر آماده می کنیم؛ یکی از مهترین چالش های نظام جمهوری اسلامی ارائه تصویرهای روشن برای برنامه ریزی های آینده است.

جهان بین ادامه داد: در تمدن اسلامی جامعه نیازمند عدالت فراگیر است، لذا توجه به تمامی ابعاد بر ایجاد این تمدن لازم بوده و این مسئله بحث تشریفاتی نیست.

دبیر هفته تمدن اسلامی با تشریح برنامه های این هفته گفت: مراسم افتتاحیه روز سی ام آذر از ساعت هشت و سی دقیقه با سخنرانی، آیت الله اراکی و حجج اسلام و المسلمین رحیمیان و  سقای بی ریا  در مسجد مقدس جمکران برگزار شده و اختتامیه روز هفتم دی در دانشگاه علامه طباطبایی با سخنرانی آیت الله هاشمی شاهرودی انجام می پذیرد.

وی افزود: در طول این هفته ده نشست نیز برگزار می شود که شامل نشست آینده پژوهی دانشگاه امام خمینی(ره) در قزوین کمیسیون سیر تکوین تمدن اسلامی در دانشگاه دفاع ملی، نشست تمدن اسلامی در دانشگاه شاهد، همایش بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی ، پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) و هفتم دی ماه همایش هفته نوین تمدن اسلامی در دانشگاه علامه خواهد بود همچنین 24 پیش نشست نیز قبل از هفته برگزار شده است.

جهان بین گفت: از مجموع هفتاد و پنج مقاله رسیده به دبیر خانه هفته تمدن نوین اسلامی شصت مقاله در سطوح علمی پژوهشی ترویجی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته و در اختتامیه نیز به ده مقاله جوایزی اختصاص می یابد.

313/34

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha